گسترش بهره‌گیری از هوش مصنوعی در شهر برزیلی

مرکز هماهنگی مانائوس، مرکز ایالت آمازوناس برزیل و بزرگ‌ترین شهر ناحیه آمازون، به منظور بهبود و افزایش سرعت واکنش به مشکلات موجود در شهر از هوش مصنوعی و فناوری اتوماسیون بهره خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران مرکز هماهنگی شهر مانائوس در نظر دارند از طریق هوش مصنوعی و فناوری اتوماسیون برای ایجاد یک نمای عملی زمان واقعی شهر بهره بگیرند تا از این طریق امکان اعمال اقدامات زودهنگام در مقابل مشکلات احتمالی یا فوریت‌های شهری را فراهم بیاورند. این مرکز که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، میزبان آژانس‌های دفاع مدنی، محافظت از شهر، بهبود ترافیک و تردد شهری است که همه این ارگان‌ها با همکاری یکدیگر برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان بزرگ‌ترین شهر ناحیه آمازون که جمعیت آن به حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، اقدامات ویژه‌ای اعمال می‌کنند.

از دیگر وظایف نهادهای مختلف مرکز هماهنگی مانائوس می‌توان به پیش‌بینی نیازهای مردم و تلاش برای ارجاع آن‌ها به نهادهای عمومی اشاره کرد که در نهایت، رفع اغلب این نیازها را به دنبال دارد. در این راستا، داده‌هایی از مرکز دیجیتالی در اختیار بخش هماهنگی مانائوس قرار می‌گیرد که امکان خودکارسازی کشف رویدادها و واکنش به‌موقع به آن‌ها را فراهم می‌آورد، ضمن این‌که به مدیران در افزایش امنیت شهری، کاهش خشونت‌های ترافیکی و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها کمک زیادی می‌کند.

در واقع، این مشکلات شهری که اغلب به وسیله سنسورهای دیجیتالی نصب شده در سراسر شهر به مرکز گزارش داده می‌شود، توسط نهادهای مختلف موجود به‌سرعت در بخش هماهنگی شهری مانائوس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و به سرعت به مرکز مربوطه ارجاع داده می‌شود تا اقدامات لازم برای رفع آن انجام گیرد.

مدیران مانائوس امیدوار هستند که پیاده‌سازی این طرح آن‌ها را در رفع زودهنگام نیازهای شهروندی و مشکلات شهری یاری کند؛ چرا که آن‌ها را قادر می‌کند در زمان واقعی بر رویدادها نظارت داشته باشند و به‌موقع برای رفع آن‌ها بکوشند. این افراد در نظر دارند در مراحل بعدی پیاده‌سازی پروژه خود سایر نهادها و خدمات شهری را نیز دعوت کنند تا پاسخگوی تمام مشکلات و نیازهای شهروندان باشند.

گسترش بهره‌گیری از هوش مصنوعی در شهر برزیلی

کد خبر 608440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.