آنچه در پنجاه‌وششمین صحن علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر ششم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز –چهارشنبه ششم مهرماه- در گفت‌وگو با یک برنامه برخط رادیویی، اظهار کرد: امروز پنجاه‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت فوق‌العاده برگزار شد؛ با توجه به ایام عزاداری و تعطیلی، هفته گذشته جلسه علنی برگزار نشد و از این رو لازم بود امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اولین دستور در جلسه امروز تغییر و نامگذاری خیابانی به نام حضرت آیت الله ناصری بود، ایشان یکی از اساتید اخلاق و علمای به نامی بودند که حدود یک ماه قبل از دنیا رفتند و ایجاب می‌کرد با اقدامی بخشی از زحمات ایشان را پاس بداریم همچنین مطالبه مردمی نیز در این زمینه وجود داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در همین راستا محوری از اتوبان شهید اردستانی حدفاصل اتوبان شهید اردستانی تا بلوار بعثت که تحت عنوان خیابان تابان و آسمان نام‌گذاری شده بود تغییر نام پیدا کرد و با مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان به نام آیت الله ناصری نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه امروز لایحه‌ای تحت عنوان عوارض و بهای خدمات شهرداری اصفهان و مجموعه‌های تابعه داشتیم، اضافه کرد: با توجه به قانون درآمد پایدار لازم بود تا قبل از موعد قانونی که در مهرماه است این لایحه مصوب و جهت تصویب به شورای عالی استان‌ها ارائه شود تا در نهایت با امضای وزیر کشور امکان این را داشته باشیم که برای سال آینده موضوعات درآمدی شهرداری را بر مبنای عناوین عوارض و بهای خدمات تنظیم کنیم. از این رو با پیگیری‌های انجام گرفته و بررسی کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان در صحن علنی امروز این عناوین به تصویب اعضا رسید.

صالحی گفت: در ادامه با توجه به ظرفیت قانونی که در بودجه شهرداری اصفهان برای اخذ وام وجود داشت دو فقره وام برای مجموعه سازمان نوسازی و بهسازی از طریق پروژه‌های منطقه یک شهرداری اصفهان به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان داشتیم، همچنین اخذ وام ۱۷۰ میلیارد تومانی برای ۷ پیمانکار پروژه قطار شهری در تکمیل خط یک و ادامه خط دو مترو داشتیم که با توجه به تأکیدات و ظرفیت‌های قانونی که وجود داشت به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید و امیدواریم این مجموعه پروژه‌ها به واسطه اقدامات صورت گرفته با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه لایحه فهرست هدایای نقدی شهروندان با عدد ۲۴.۴ میلیارد تومان را داشتیم که به برخی از مناطق شهرداری اصفهان اهدا کرده بودند، خاطرنشان کرد: لازم است دریافت یا اهدای هدایا در شهرداری به هر طریقی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر برسد از این رو در جلسه امروز تعدادی از هدایا که در قالب لیست پیوست ارائه شده بود در شورای اسلامی شهر بررسی و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس در روزهای اخیر افزود: با تعامل شورای اسلامی شهر با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان لازم بود بعد از دو سال کرونایی اتفاق‌های متفاوتی رقم زده شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت اتوبوسرانی اصفهان در سال ۱۴۰۰ که شورای ششم روی کار آمد نسبت به سال ۹۶ به نصف رسیده بود یعنی از حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ۶۰۰ دستگاه رسیده بود. گره‌های کور ترافیکی در شهر وجود داشت که تجربه فروردین ماه سال جاری نشان می‌داد باید برای بازگشایی مدارس در مهرماه تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود از این رو تعداد اتوبوس‌ها به یکهزار دستگاه رسید و برای بازسازی و خرید اتوبوس‌ها اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

صالحی یادآور شد: تلاش کردیم از سامانه‌های هوشمند برای کنترل و توازن ترافیکی اول مهرماه استفاده کنیم، مطالبه شورای اسلامی شهر اصفهان این بود که در راستای تعامل خوب بتوان در شوراهایی مانند شورای ترافیک و شورای آموزش و پرورش نقش مؤثری ایفا کرد.

وی اضافه کرد: ورود و خروج سیال این روزها برای ادارات و مدارس پیشنهاد ابتکاری بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای کنترل ترافیک اول مهرماه استفاده کنیم، تاکنون مهرماه کنترل شده‌ای داشتیم و امیدواریم از شنبه که موج اصلی بازگشایی مدارس آغاز می‌شود وضعیت خوبی در راستای ترافیک عمومی شهر داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با تلاش سایر دستگاه‌ها در کنار حجم مدیریت شهری روزهای کم ترافیک، ایمن و آرامی برای دانش آموزان و دانشجویان در مهرماه ۱۴۰۱ پیش‌رو داشته باشیم و با تلاش کمیسیون‌های مربوطه و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد خدمات با بهترین کیفیت به مردم اصفهان که شایسته بهترین‌ها هستند ارائه شود.

کد خبر 608387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.