قالیباف: علت فوت مهسا امینی باید رسمی و روشن اعلام شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که برای مهسا امینی رخ داد یک حادثه تلخ بود و باید علت حادثه به طور رسمی و روشن اعلام شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد: اتفاقی که برای مهسا امینی و فرزندی از فرزندان این سرزمین رخ داد یک حادثه تلخ بود، همه ما ناراحت شدیم و با صراحت اعلام کردیم حتماً این موضوع را رسیدگی خواهیم کرد و باید علت حادثه به طور رسمی و روشن اعلام شود.

وی افزود: این خواست دشمن است تا مردم را مقابل هم قرار دهد. اساس نظام، مردم هستند؛ دشمن هم انسجام و سرمایه اجتماعی را هدف گرفته است، هر کس که کمک کند مردم را مقابل هم قرار دهد اشتباه بزرگی کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قراین و شواهد نشان می‌دهد بعد از حادثه فوت مهسا امینی، دشمن با آمادگی بر بستر این موضوع سوار شد و به میدان آمد و علیه تمامیت نظام و امنیت مردم اقدام کرد. کسانی که به قصد براندازی به میدان آمدند غصه هیچکس را نمی‌خورند.

وی ادامه داد: آنها به دنبال اهداف دشمن هستند و طبیعی است که باید با چنین رفتارهایی مقتدرانه برخورد شود. هیچ چیز نباید امنیت مردم و موجودیت نظام را لطمه بزند. خواست دشمن در لطمه به نظام است.

قالیباف با بیان اینکه باور ما این است که مردم بتوانند نقد آزادانه داشته باشند و اعتراض کنند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله) در دیدار با کارگران اعلام کردند حرف و اعتراض خود را بیان کرده در عین حال صف خود را از دشمن جدا کنید. مسوولان هم باید به اعتراض کارگران رسیدگی کنند و این کار نیز انجام شد.

وی اضافه کرد: می‌توان اعتراض کرد، اما باید صف خود را از بدخواهان نظام و مردم جدا کرد. امروز حفظ نظام جمهوری اسلامی الویت دارد و وحدت مردم و یکپارچگی و انسجام، فلسفه پیروزی و شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه نباید اجازه دهد که دوقطبی‌های ساختگی دشمنان، مردم را به این سمت و سو سوق دهد.

وی افزود: قدرت نظام اسلامی به مردم و باور مردم است که تولید قدرت برای جمهوری اسلامی می‌کند، اگر همه چیز داشته باشیم اما مردم را نداشته باشیم چیزی نداریم. رضایت مردم تبلور رضایت عینی خداوند است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین مردم در تولید قدرت شود.

رییس قوه مقننه خاطر نشان کرد: مهمترین و اساسی‌ترین عنصر بعد از سنت‌های الهی، مردم بودند که این قدرت را تولید کردند و باور کردند و امروز این جزیره امن و صلح آرامش را در کشور برقرار کرده‌اند؛ باید بدانیم هیچ حکمرانی بدون مردم امکان پذیر نیست.

دفاع مقدس یک فرهنگ است

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهارکرد: انقلاب نوپای اسلامی در همان آغاز راه با یک جنگ همه جانبه و تهدیدات مختلف داخلی و خارجی مواجه شد، اما دشمن به اهداف خود نرسید و ما به همه موفقیت‌هایی که مدنظر انقلاب، نظام، مردم و امام (ره) بود، رسیدیم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس از اندیشه‌ها و باورهایی دفاع می‌کردیم که ریشه در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) داشت، افزود: از هویت کشور و سرزمینی دفاع می‌کردیم که همیشه در آن وحدانیت، توحید و مکتب اهل بیت (ع) بوده است. از عزت مسلمین دفاع کردیم و باعث احیای مجدد اسلام و مبانی دین شدیم و سنت‌های الهی را در این مقطع زمانی زنده کردیم. دشمن گمان می‌کرد این نظام در یک هفته و یا یک ماه فرو بپاشد اما روزبه‌روز مستحکم‌تر شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس تنها یک پدیده تاریخی نیست بلکه باید باور کنیم که یک فرهنگ است. انقلاب اسلامی را فرهنگ دفاع مقدس در کشور عمر بخشید و تداوم داد سرمایه و همبستگی اجتماعی ما ریشه در فرهنگ در دفاع مقدس دارد. این فرهنگ قابل اشاعه و انتقال و باعث رشد و بالندگی است.

قالیباف تصریح کرد: اگر جبهه مقاومت را می‌بینیم و هژمونی نظام استکباری و رژیم نامشروع صهیونیست را به خطر انداخته و این رژیم کودک کش را به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسد ناشی از انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

وی گفت: اگر دفاع مقدس نبود ارتش آزموده و فرهنگ بسیج و سپاه نداشتیم. در دفاع مقدس بهترین بهره‌وری در استفاده از منابع را داشتیم و فرهنگ قناعت در جامعه ما شکل گرفت که با قناعت زندگی کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در دفاع مقدس همه خوش‌بین بودیم و همه به امید آینده بودیم و مطمئن بودیم که پیروزی در یک قدمی ما است و هیچ موقع ناامید نشدیم؛ ناامیدی را فرهنگ شیطانی و امید را فرهنگ الهی و برخاسته از قرآن می‌دانستیم.

قالیباف یادآور شد: همین فرهنگ است که ما را در شمار ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه قدرت تکنیک و تاکتیک نظامی و بازدارندگی در مقابل قدرت‌های بزرگ قرار داده است، اینها سرمایه اجتماعی ما است و آثار مهمی است که ما را به موفقیت می‌رساند.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف آسیای غربی و اوراسیا درگیر جنگ و ناامنی است، اظهار کرد: ایران اسلامی جزیره ثبات، آرامش و صلح است. صلح فقط در سایه قدرت امکان پذیر است. اگر قدرت نباشد صلح و آرامش نیست و قدرت است که صلح و آرامش را برای کشور به ارمغان آورده است. امروز موشک‌هایی ساختیم که بیش از ۵ ماخ سرعت دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قدرت محصول رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و امام (ره) است. این ملت و مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای که دارند در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و همراهی کردند. کنش‌گری خلاقانه داشتیم که این قدرت تولید شد.

وی با بیان اینکه منکر معضلات سخت اقتصادی که داریم نیستیم، تاکید کرد: اگر با فرهنگ دفاع مقدس به میدان آمده بودیم، امروز دچار این مشکلات نبودیم.

قالیباف ادامه داد: اگر در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دچار چالش هستیم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب و سنت‌های الهی و اعتماد به مردم فاصله گرفته‌ایم که دچار این چالش شده‌ایم.

وی افزود: باید هم سازوکارهایی که به کار می‌گیریم مردمی باشد و هم خروجی‌های آن سازوکار به نفع مردم باشد، اگر ساز و کاری ایجاد کنیم که مردمی نباشد، هر آنچه خروجی بدهد که به نفع مردم نباشد هرگز قدرت، امنیت، آسایش و آرامش برای کشور برقرار نخواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فرهنگ دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و خواست مردم و رهبری و رابطه بین امام (ره) و امت است. هر تعبیر دیگری جز این نسبتی با افکار امام و خواسته رهبری و مردم ندارد. به سمت ابزار می‌رویم، اما تکیه گاه اصلی ما ابزارها نیستند، تکیه گاه اصلی ما سنت‌های الهی و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: باید در مقابل فتنه‌هایی که با نگاه از هم پاشیدگی و مبارزه با اساس انقلاب می‌کنند، بایستیم و به معنای واقعی در خدمت مردم باشیم. دسته‌بندی‌های بیخود نکنیم و دوگانگی‌های بیخود نسازیم. به گونه‌ای عمل کنیم که همه در سایه نظام جمهوری اسلامی قانونمند و آزادانه حرکت کنند و همه در بُعد مادی و معنوی به پیش برویم و بر مشکلات فائق شویم.

به گزارش ایمنا، در آیین «تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس طرقبه و شاندیز» که با حضور ۶۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد، از خانواده سرداران شهید جمعی، محمودیان گیلاسی و افشاریان و از شش رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز تجلیل شد.

سرهنگ باقر مهدیان طرقبه، رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز نیز یادآور شد: این شهرستان با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۵۰۰ شهید و ۴۰ جانباز بالای ۲۵ درصد در راه انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا
کد خبر 608385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.