دیابت نوع یک برای دختران سخت‌تر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد دخترانی که دیابت نوع یک دارند بیشتر از پسران درگیر عوارض این بیماری می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت نوع یک معمولاً در دوران کودکی بروز می‌کند و بیش از یک میلیون کودک و نوجوان در سراسر جهان مبتلا به آن هستند. این بیماری در اثر حمله اشتباه سیستم ایمنی به سلول‌های پانکراس که انسولین تولید می‌کند، ایجاد می‌شود. بدون انسولین، قندها در خون تجمع پیدا می‌کند و سلول‌های بدن گرسنه می‌ماند، بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع یک برای زنده ماندن به مصرف انسولین مصنوعی نیاز دارند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر دیابت بر پسران و دختران، ۹۰ مطالعه منتشر شده را مورد ارزیابی قرار دادند. این پژوهش الگوهای ثابتی را در تفاوت دختران و پسران مبتلا به دیابت نوع یک نشان داد. به طور کلی، دختران سطح قند خون بالاتری داشتند و احتمال داشت اضافه وزن در آن‌ها بیشتر بود و به طور کلی کیفیت زندگی ضعیف‌تری داشتند.

به گفته محققان، دلیل این اتفاق مشخص نشده است، اما ممکن است دختران مبتلا به دیابت نوع یک با چالش‌های خاصی روبه‌رو شوند که نیاز به توجه بیشتری دارند. پژوهشگران معتقدند که دختران زودتر از پسران به دیابت نوع یک مبتلا می‌شوند، طول مدت طولانی‌تر دیابت نیز می‌تواند به معنای عوارض بیشتر باشد.

کد خبر 608374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.