جابه‌جایی و قطع درختان منوط به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۷ است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر گفت: شهروندان قبل از هرگونه اقدام جهت جابه‌جایی و قطع درختان باید با مراجعه به شهرداری و تکمیل فرم درخواست و اخذ مجوز کمیسیون ماده هفت از سازمان، نسبت به انجام مراحل فوق اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شاهین‌شهر، کاووس حقانی اظهار کرد: درختان نقش مهمی در زیباسازی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی دارند و در این راستا یکی از اولویت‌های مهم سازمان توسعه و نگهداری فضای سبز شهری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی یکی از عوامل آسیب‌رسان به فضای سبز به ویژه درختان است، افزود: براساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، قطع هر نوع درخت یا نابود کردن آن در منازل، معابر، میادین، پارک‌ها و بوستان‌ها در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری ممنوع است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام جهت جابه‌جایی و قطع درختان باید با مراجعه به شهرداری و تکمیل فرم درخواست و اخذ مجوز کمیسیون ماده هفت از سازمان، نسبت به انجام مراحل فوق اقدام کنند.

حقانی تصریح کرد: استفاده از مشارکت شهروندان برای نگهداری فضای سبز شهری به عنوان یک نیاز و ضرورت مطرح است؛ بنابراین فرهنگ‌سازی اجتماعی و آگاهی‌های فردی می‌تواند نقش بسزایی در حفظ و مراقبت درختان حین اجرای عملیات ساختمانی ایفا کند که در این راستا اقداماتی نظیر نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و آموزش‌های فرهنگ شهروندی انجام شده است.

وی از شهروندان مسئولیت‌پذیر خواست برای جلوگیری از قطع درختان، هرس‌های غیراصولی درختان و آسیب‌هایی که همزمان با انجام فعالیت‌های ساختمان‌سازی به درختان و فضای سبز وارد می‌شود با شهرداری همکاری کنند.

کد خبر 608335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.