نام‌گذاری ۸۲ درصد معابر قم به اسامی شهدا

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در شش سال گذشته ۸۲ درصد معابر و میادین این کلان‌شهر به نام شهدا نام‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی کلانترزاده اظهار کرد: مساعدت مالی باهدف پیشبرد اهداف کنگره ملی شهدای استان قم، ارائه تخفیف عوارض شهرداری به خانواده شهدا و حمایت از طرح‌ها، ایده‌های شهروندی و رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها تحصیلات عالیه در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

وی با اشاره به پشتیبانی از برنامه‌های ستادی و استانی در حوزه ایثار و شهادت، گفت: یادواره‌های استانی، نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس و هفته بسیج، میهمانی لاله‌ها و دیگر مراسم فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت بخشی از این اقدامات بوده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در جهت تولیدات فرهنگی و هنری فاخر با موضوع ایثار و شهادت و برگزاری جشنواره‌ها، سوگواره‌ها، کنگره‌ها از مراکز جهادی، فرهنگی، پایگاه‌ها و مؤسسات نیز حمایت‌هایی توسط شهرداری انجام‌گرفته است.

وی با بیان اینکه در شش سال گذشته ۸۲ درصد معابر و میادین این کلان‌شهر به نام شهدا نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: در قالب کمیته حمایت از برنامه‌های فرهنگی در شهرداری قم حمایت‌هایی از یادواره‌های شهدا در سطوح ملی، استانی، شهری و محله‌ها انجام و از ۷۲۲ نفر از اعضای خانواده بزرگ شهدا و ایثارگری شهرداری قم تجلیل به‌عمل‌آمده است.

کلانترزاده از تشکیل ستاد سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده با عنوان «فرزند قم» در شهرداری، از ابتکارات مهم مجموعه مدیریت شهری یادکرد و افزود: فضاسازی فرهنگی در شهر در کنار اجرای میدانی سرود و نمایش‌های خیابانی در موضوعات دومین کنگره ملی شهدا نیز در حال انجام است.

وی دیدار مدیران شهری با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تشکیل کمیته نام‌گذاری در شهرداری، پشتیبانی از ملزومات حوزه بسیج شهدای شهرداری و پایگاه‌های تابعه در مناطق و سازمان‌ها و مساعدت مالی باهدف پیشبرد اهداف کنگره ملی شهدای استان قم را نیز از اقدامات شهرداری قم در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و دومین کنگره ملی شهدای استان دانست.

کد خبر 608273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.