تعیین تکلیف ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه بلاتکلیف در تهران

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از تعیین تکلیف ۴۸ پروژه بلاتکلیف و بر زمین مانده شهرداری این کلان‌شهر در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهردار تهران، مهدی شریفیان با بیان اینکه در یک سال اخیر در دو حوزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در سنوات گذشته که تعطیل شده بود، اقدامات مهمی انجام دادیم، اظهار کرد: در گام نخست بررسی‌های اولیه در این حوزه نشان می‌داد که در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، شهرداری تهران با بعضی از پروژه‌های رها شده روبه‌رو است که در صورت تعیین تکلیف و تکمیل این طرح‌ها می‌تواند برای مدیریت شهری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته باشد.

وی با اشاره به به ۴۸ پروژه تعطیل شده که در سال‌های گذشته در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری اجرای آن آغاز و بعد از بروز اختلاف نظر متوقف شده بود، افزود: در سال‌های اخیر اموال شهرداری در پروژه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل حبس شده بود؛ به این مسئله نیز اعتقاد داریم که با رفع مشکلات پروژه‌های نیمه‌کاره در سال اول ۵۰ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران آزاد نمی‌شود، بلکه باید کارهای فنی و اصولی برای رفع موانع این طرح‌های سرمایه‌گذاری انجام شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: برای رفع مشکلات هر کدام از پروژه‌ها یک راه حل فنی در نظر گرفتیم تا بتوانیم موانع پیش آمده را برطرف کنیم و به عنوان شهرداری و شریک مقابل بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بعضی از پروژه‌های متوقف شده نیز شریک حاضر به ارائه سهم شهرداری نبود که با اقداماتی که انجام شد توانستیم سهم شهرداری را در این مشارکت زنده کنیم و با تکمیل آن و فروش در بورس کالا، بخش قابل توجهی از منابع مالی و سود متعلق به این پروژه به مدیریت شهری و شریک بازگردانده می‌شود.

شریفیان با بیان اینکه امسال سهم سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در تحقق بودجه ۲,۰۰۰ میلیارد تومان بود، تاکید کرد: تا کنون توانسته‌ایم ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی شهرداری در این حوزه را محقق کنیم این در حالیست که با رفع مشکل یک پروژه سرمایه گذاری در منطقه ۲۰ به ارزش ۱,۰۰۰ میلیارد تومان رقم تحقق و زنده کردن منابع مالی شهرداری تهران در این بخش بیشتر نیز می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات پروژه تجاری و مسکونی خلیج فارس واقع در منطقه ۲۰ افزود: این پروژه قرار بود تا در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته شود، در سال ۹۱ قرارداد این مشارکت منعقد شده بود، اما شریک به دلیل اینکه توانایی مالی لازم را نداشت، پروژه را متوقف کرده بود و کار را به شریک دیگری واگذار کرده بود که باز هم به دلیل ناتوانی مالی در ساخت، این پروژه متوقف شده بود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: در این دوره زمانی که می‌خواستیم از پروژه بازدید کنیم، اجازه ورود ما را به پروژه نمی‌دادند اما با پیگیری‌های قضائی توانستیم به این پروژه ورود کنیم و با رفع موانع فرایند ساخت از سر گرفته شد که ارزش این پروژه ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 608265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.