۲۰۰ خانه محرومین توسط گروه‌ های بسیجی در یزد احداث می‌شود

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از آمادگی بسیج و قرارگاه محرومیت‌زدایی برای ساخت ۲۰۰ خانه محرومین در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین زارع کمالی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه بسیج سازندگی استان یزدُ اظهار کرد: بسیج سازندگی امروز با همان روحیه ابتدای انقلاب اسلامی و رویکرد مقاومت و ایستادگی در کنار هم افزایی مردم و مسئولان استان یزد در رکاب هستند و برای حل مشکلات و معضلات جامعه در تلاش هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان به ویژه استاندار یزد همراهی و همکاری بسیار خوبی با بسیج سازندگی استان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این سازمان دارند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، مهمترین برنامه‌هایی که در با هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان در حال برگزاری است، ایجاد و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی تولیدی و توزیعی و صندوق‌های قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات محلات و مردم است.

زارع کمالی با بیان اینکه این صندوق‌ها راه‌اندازی شده و در حال انجام مأموریت هستند گفت: ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، برگزاری یادواره‌های شهدا، احصاء نیازهای عمومی جامعه و مردم، کمک به تقویت کارگاه‌های کوچک و خانگی و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک از جمله اقدامات سازمان بسیج سازندگی در استان یزد است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی استان یزد یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای کمک به صنایع خرد و کوچک در یزد انجام و با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تاکید کرد: در قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی، اقدامات بسیار خوبی از جمله ساخت کارگاه‌های اشتغال زایی، و کمک به محرومین در حوزه اشتغالزایی صورت گرفته است.

زارع کمالی با اشاره به اینکه ساخت و مرمت خانه‌های محرومین هم در دست اقدام است ادامه داد: امسال ساخت ۲۰۰ خانه محرومین در دستور کار قرار گرفته و اگر زیرساخت‌های آن در استان فراهم شود، آمادگی کامل برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: زمین و نقشه و مجوز را کمیته امداد تأمین کند و ساخت توسط گروه‌های جهادی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه الغدیر استان یزد انجام می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد برای ساخت خانه‌های محرومین، قرار شد که هر گروه جهادی ساخت یک خانه را در دستور کار خودش قرار دهد به ویژه خانه‌های محرومینی که در محله پایگاه بسیج قرار گرفته در دستور کار قرار گیرد.

زارغ کمالی گفت: در حال حاضر هم این اقدام توسط گروه‌های بسیجی و جهادی استان یزد در حال انجام است و ۲۸ منزل محرومین یزد توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه الغدیر استان یزد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: طرح آبخیز تا جالیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این قرارگاه در حال انجام است و با همکاری جهاد کشاورزی استان اقدامات خوبی برای این منظور انجام شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم که با همین روحیه ۵۸ روستای باقی مانده در استان یزد را در مدت بسیار کمتر از سه سالی که در نظر گرفته شده آب‌رسانی کنیم و مردم این روستاها تا پایان امسال از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

وی گفت: طرح بهسازی معابر و آسفالت روستایی و بین مزارع هم در دست اقدام است و با توجه به آسیبی که این جاده‌ها به دنبال داشتند، امیدواریم بهسازی آن کمک بالایی در روستاها داشته باشد.

زارع کمالی یکی از ویژگی‌های بسیج را حضور در صحنه‌های مختلف دانست و گفت: در حوادث و بحران‌هایی که امسال در استان به وجود آمد از جمله سیل و طوفان و گرد و غبار بسیج نقش‌آفرینی بسیار خوبی داشت و به حمدالله با کمترین آسیب به ویژه در حوزه جانی روبرو شدیم.

کد خبر 608261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.