لزوم نگاه جامع به حمل‌ونقل شهری/ مراکز پایش آلودگی هوا فعال شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم نگاه جامع به موضوع حمل‌ونقل، گفت: این موضوع نیازمند کار علمی و استفاده از تجربیات مثبت دیگر نقاط است، لذا باید به سمتی برویم که سیاست‌گذاری‌های شهر با توجه به موضوعات حمل‌ونقلی تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ در نطق میان دستور پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ماه ربیع‌الاول و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم ما در هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ چیز دریغ نکرده و نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه تلاش همکاران شهرداری به منظور ساماندهی تردد و حمل و نقل در نخستین روزهای مهر قابل تقدیر است، گفت: بازگشایی مدارس به معنای واقعی خود از شنبه آغاز می‌شود، اما با راه‌اندازی ستاد مهر و همراهی با دیگر دستگاه‌ها طی دو سه روز اخیر، شاهد وضع به نسبت خوبی بودیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به رغم اینکه در روزهای اخیر مأموریت‌های متعددی بر عهده پلیس راهور بود، اما در روزهای اول مهر به خوبی به میدان آمدند.

وی گفت: همراهی و همکاری خوبی در آماده‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی انجام شد، حدود یک ماه پیش این ناوگان ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داشته و امروز این عدد به بیش از ۹۰۰ دستگاه رسیده است. هر چند اصفهان در گذشته بیشتر از این آمار، اتوبوس داشت، اما با پیگیری‌های انجام گرفته در مدت اندک، کمبودها مقداری جبران شد که ارزشمند است.

قربانی تصریح کرد: در گذشته قرارداد حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس جدید که خریداری شده بود را فسخ کردند، اما امروز بر اساس قولی که داده شده قرار است تعداد ناوگان به بیش از یک هزار دستگاه برسد.

استاندار به موضوع پایش و رصد آلودگی هوا ورود کند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ناوگان حمل و نقل عمومی انبوه‌بر و قابل اعتماد ما اتوبوس است، بنابراین باید به آن توجه داشته باشیم تا وضعیت این ناوگان بهبود یابد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم نگاه جامع به موضوع حمل و نقل، اظهار کرد: این موضوع نیازمند کار علمی و استفاده از تجربیات مثبت دیگر نقاط است، لذا باید به سمتی برویم که سیاست‌گذاری‌های شهر با توجه به موضوعات حمل و نقلی تنظیم شود.

وی ادامه داد: کم کم به روزهای سرد سال نزدیک می‌شویم و آلودگی هوا در این روزها بیشتر است، اعداد تابلوها نیز این موضوع را نشان می‌دهد، در این راستا مراکز پایش و رصد آلودگی هوا باید فعال باشد.

قربانی گفت: در ذهن مردم به طور غلط ایجاد شده که اگر آلودگی از حدی بالاتر رفت این دستگاه‌ها خاموش می‌شود، در حالی که این مسئله وجود ندارد، اما باید مراقبت شود که چنین اتفاقی رخ ندهد تا سوءظن برای مردم ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: البته از استاندار درخواست داریم که به این موضوع ورود کنند، زیرا لازم است دستگاه‌های مختلف در این ارتباط همراهی و همکاری کنند تا تعداد روزها با هوای سالم را در شهر اصفهان افزایش دهیم. در اصفهان تجربیات خوبی از گذشته وجود دارد، اما اشکال بزرگ این است که این آئین‌نامه‌ها عملیاتی نشده است، لذا استانداری جلسات ویژه را از اکنون آغاز کند و از تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها بخواهد تا به وظایف خود عمل کنند.

کد خبر 608236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.