از چالش‌های متروی اصفهان تا راه‌اندازی موزه بلدیه در یزد

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «۴ چالش مهم احداث خط ۲ متروی اصفهان»، «دومین موزه رسمی شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود»، «برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر برنامه داریم»، «روزگار ناخوش غیزانیه»، «اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود»، «آغاز عملیات جابه‌جایی لوله‌های فاضلاب در پروژه میدان امام حسین (ع)»، «سرای محله حصارک کرج راه‌اندازی شد»، «ملزومات طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری چیست»، «تشکیل شورای مشورتی برای شهر دوستدار کودک بندرعباس» و «۹۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای منطقه ۸ ساماندهی شد» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

۴ چالش مهم احداث خط ۲ متروی اصفهان

«۴ چالش مهم احداث خط ۲ متروی اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب گفت‌وگو منتشر شد و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

سیدمحسن واعظی‌فر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: توان اجرایی سازمان قطار شهری بیشتر از حال حاضر است و در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تأمین باشد، می‌توانیم سرعت اجرای عملیات احداث خط دو متروی اصفهان را افزایش دهیم که با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و محدودیت منابع مالی، اعتبارات فعلی برای اجرای این ابر پروژه کافی نیست.

وی افزود: منابع مالی، جابه‌جایی تأسیسات، دریافت مجوزهای ترافیکی و تملک محل‌های در مسیر اجرای پروژه از دیگر دلایل زمان‌بر شدن اجرای پروژه خط دو متروی اصفهان است.

دومین موزه رسمی شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود

از دیگر خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «دومین موزه رسمی شهرداری یزد راه‌اندازی می‌شود» بود.

حامد سلطانی‌، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با بیان اینکه بحث راه‌اندازی و فعالیت موزه در شهرداری یزد از سال‌های قبل مطرح بوده است، گفت: در طول سال‌های گذشته اشیای با ارزش بسیاری در شهرداری وجود داشت که شرایط نگهداری مناسبی نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوبی که از موزه تشریفات و بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر انجام شد، دومین موزه رسمی شهرداری یزد با عنوان «موزه بلدیه» راه‌اندازی خواهد شد.

برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر برنامه داریم

«برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر برنامه داریم» یکی از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص سامانه هوشمند حمل‌ونقل همگانی، گفت: هدف از ایجاد سامانه هوشمند حمل‌ونقل همگانی که به‌تازگی رونمایی شد، این است که شهروندان هنگام استفاده از اتوبوس بتوانند برای سفرهای درون‌شهری خود اطلاعات کافی از خطوط اتوبوسرانی و ایستگاه‌ها داشته باشند و بدانند زمان رسیدن اتوبوس چند دقیقه به ایستگاه چقدر است تا بتوانند برنامه سفرهای درون‌شهری خود را تنظیم کنند.

وی ادامه داد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برنامه‌هایی برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر اصفهان دارد که به مرور در سیستم ناوگان حمل‌ونقل همگانی انجام می‌شود.

روزگار ناخوش غیزانیه

دیگر گزارش پربازدید هفته گذشته «روزگار ناخوش غیزانیه» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سال‌های زیادی است که اهالی مناطق شرقی اهواز و غیزانیه با آلودگی ناشی از سایت دفن زباله صفیره دست به گریبان هستند، اما مدیران شهری تاکید دارند که با احداث سلول شماره دو این سایت، بخشی از مشکلات چرخه پسماند اهواز رفع خواهد شد.

رضا امینی، شهردار اهواز با بیان اینکه سلول شماره دو سایت صفیره در ابعاد ۳۴۰ در ۱۸۰ با عمق چهار متر طراحی و احداث شد، می‌گوید: عملیات احداث این پروژه از سال ۱۳۹۵ متوقف شده بود، اما در سال ۱۴۰۰ با شروع فعالیت دوره ششم مدیریت شهری اهواز تلاش شد به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در مناطق شرقی اهواز و غیزانیه، آتش‌سوزی و آلودگی زیست‌محیطی برای سکنه و شهر اهواز ایجاد شده بود که این شرایط مورد رضایت مدیریت شهری نبود، می‌افزاید: باید با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید در کشور و حتی فراتر از آن بتوانیم با اعتبارات لازم به صورت مکانیزه شرایطی را فراهم آوریم که سلامت شهروندان و محیط زیست به خطر نیفتد، چرا که رسالت اصلی شهر و شهرداری اهواز رسیدگی به موضوعات زیست‌محیطی است.

احمد سراج، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز معتقد است: احداث سلول شماره دو سایت صفیره نویددهنده نگاهی نوین در مدیریت شهری اهواز است، نگاهی که پیوست زیست‌محیطی دارد، چراکه این مسئله الزام پروژه‌های مدیریت شهری در دنیای امروز است.

وی تصریح می‌کند: در اهواز روزانه حدود ۹۰۰ تن زباله تولید می‌شود که لازم است دفع بهداشتی آنها به صورت روزانه انجام شود در غیر این صورت خطرات زیست‌محیطی آن متوجه شهروندان خواهد شد.

اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

«اولین باغ گونه‌های گیاهی «ایران زاد» در اصفهان راه‌اندازی می‌شود» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: اولین باغ گونه گیاهی انحصاری ایران و استان اصفهان تحت عنوان «ایران زاد» به صورت مشترک بین شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

آغاز عملیات جابه‌جایی لوله‌های فاضلاب در پروژه میدان امام حسین (ع)

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «آغاز عملیات جابه‌جایی لوله‌های فاضلاب در پروژه میدان امام حسین (ع)» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

حجت‌اله مرادی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: عملیات اجرایی جابه‌جایی لوله فاضلاب در تقاطع میدان امام حسین (ع) آغاز شده است و در پی آن حدود ۵۰۰ متر شبکه فاضلاب با سایز ۱۲۰۰ جایگزین لوله فاضلاب قبلی می‌شود که با مسیر این پروژه تلاقی داشت.

سرای محله حصارک کرج راه‌اندازی شد

محسن برجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج گفت: از مؤلفه‌های یک شهر توسعه‌یافته مشارکت‌های اجتماعی و افزایش دخالت‌های مردمی است.

وی از راه‌اندازی سرای محله حصارک کلان‌شهر کرج خبر داد و ادامه داد: سرای محلات، محلی امن و مرکزی برای حضور اجتماعی و پیاده‌سازی دیدگاه‌های مردمی و مشارکت آنها است.

ملزومات طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری چیست؟

«ملزومات طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری چیست؟» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گفت‌وگو این موضوع بررسی شد.

مدیریت کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری مرجع شبه قضائی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساختمانی دارد.

غلامعلی فیض‌اللهی، مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «زمانی که می‌خواهیم در دیوان عدالت اداری شکایت کنیم چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم تا دادخواست رد نشود؟» گفت: طبق ماده ۱۸ قانون دیوان عدالت اداری، در دادخواست باید نکاتی همچون مشخصات شاکی شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کد ملی، شغل، تابعیت و اقامتگاه برای اشخاص حقیقی، مشخصات طرف شکایت شامل نام و نام‌خانوادگی، سمت و نشانی دقیق محل کار مأمور دولت در صورت امکان یا نام کامل دستگاه‌های موضوع ماده ۱۰ این قانون، نام و نام‌خانوادگی و اقامتگاه وکیل یا قائم‌مقام یا نماینده قانونی شاکی در صورت تقدیم دادخواست توسط آنها، موضوع شکایت و خواسته، شرح شکایت و مدارک و دلایل مورد استناد، امضا یا اثر انگشت شاکی، وکیل، قائم‌مقام یا نماینده قانونی وی، یا امضا و مهر شخص حقوقی ذیل دادخواست و مدارک اثبات کننده سمت برای اشخاص حقوقی و نمایندگان قانونی را رعایت کنند.

تشکیل شورای مشورتی برای شهر دوستدار کودک بندرعباس

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «تشکیل شورای مشورتی برای شهر دوستدار کودک بندرعباس» بود.

معصومه حسینی‌پور، رئیس اداره شهر دوستدار کودک بندرعباس از تشکیل شورای مشورتی شهرداری این کلان‌شهر برای شهر دوستدار کودک خبر داد و گفت: شهر بندرعباس در مسیر رشد و توسعه شهری برابر سند پیشنهادی الزامات و ضوابط شهر دوستدار کودک نیاز به همراهی دیگر دستگاه‌ها از جمله کانون پرورشی فکری کودکان، اداره کل بهزیستی، میراث فرهنگی، آموزش‌وپرورش، سازمان آموزش پزشکی و نهادهای مردمی را دارد که در این خصوص، زمینه‌های مشارکت فراهم شده است.

۹۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای منطقه ۸ ساماندهی شد

«۹۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای منطقه ۸ ساماندهی شد» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

علی باقری، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: یکی از مطالبات اصلی شهروندان منطقه هشت شهرداری، موضوع ساماندهی پیاده‌روها بود که در بودجه سال جاری پیش‌بینی‌های لازم برای این اقدام انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی حدود ۱۲ محور پیاده‌رو در معابر اصلی و فرعی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر ۹۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه هشت با هزینه ۳۱۵ میلیارد ریال ساماندهی شده است.

کد خبر 608209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.