مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «۹۰۰ اتوبوس در خدمت شهروندان اصفهان است / شناور شدن آغاز فعالیت مدارس و ادارات»، «باغ ایران‌زاد از انقراض گونه‌های گیاهی بومی جلوگیری می‌کند»، «بقعه فاتح‌الملک آماده بازدید گردشگران و شهروندان شد»، «گلایه شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر + پاسخ مسئولان»، «۱۳۶ خودروی فرسوده از معابر اصفهان جمع‌آوری شد»، «هدف شورای ششم موزه شدن کارخانه ریسباف است»، «حمل‌ونقل عمومی اصفهان، هوشمند شد»، «حمایت از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا (ع)»، «استفاده از ظرفیت‌ها برای افزایش سرویس‌دهی به دانش‌آموزان / اصرو گامی به سوی شهر هوشمند» و «مردم هوشیارتر باشند / هیچ روزنه‌ای برای نفوذ دشمن و موج سواری آن‌ها فراهم نشود» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

۹۰۰ اتوبوس در خدمت شهروندان اصفهان است / شناور شدن آغاز فعالیت مدارس و ادارات

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: از سه ماه اخیر تاکنون در ارتباط با آماده‌سازی شهر برای رفت و آمد هر چه بهتر دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌های مختلفی انجام شد که با اقدامات صورت گرفته، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی ادامه داد: تعداد ۳۴۹ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل شهری اضافه شده است و با حدود ۹۰۰ اتوبوس در خدمت شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان شهر هستیم.

باغ ایران‌زاد از انقراض گونه‌های گیاهی بومی جلوگیری می‌کند

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: راه‌اندازی اولین باغ «ایران‌زاد» به صورت متمرکز و با نگاه حفظ ژنتیک گونه‌های گیاهی با همکاری مشترک شهرداری اصفهان و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی استان رقم می‌خورد.

بقعه فاتح‌الملک آماده بازدید گردشگران و شهروندان شد

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از مرمت محیط داخلی و پیرامونی بقعه فاتح‌الملک تخت فولاد خبر داد و گفت: با عملیات احیا و محوطه‌سازی، این بقعه پس از سال‌ها آماده بازدید گردشگران و شهروندان شده است.

گلایه شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر + پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند که وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر واقع در منطقه ۹ شهرداری اصفهان باعث کاهش سطح امنیت این محدوده شده است و خطرات جانی و مالی را متوجه ساکنان کرده است.

رامین میرعسگری، رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط نیروهای این اداره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی طرح ضربتی در راستای اجرای مصوبات ستاد مهر در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون در شش منطقه از مناطق پانزده‌گانه اجرا شده است و در هر منطقه حدود ۴۰ سگ زنده‌گیری و به پناهگاه منتقل می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح ضربتی در روز جمعه _هشتم مهرماه_ در منطقه ۹ و محدوده خیابان میرزاطاهر انجام می‌شود، تصریح کرد: از جمله مشکلات شهرداری در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد، غذا دادن شهروندان به این سگ‌ها در محیط‌های شهری و رهاسازی سگ‌های تازه متولد شده و اضافه توسط افرادی است که مزرعه یا باغی در اطراف محدوده شهری اصفهان دارند.

۱۳۶ خودروی فرسوده از معابر اصفهان جمع‌آوری شد

روح‌الله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال در راستای جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در معابر شهر ۵۱۳ اخطاریه صادر و ۱۳۶ خودروی فرسوده رها شده جمع‌آوری شده است، گفت: در این مدت ۵۶۵ دست‌فروش و ۲۲۱ متکدی جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

هدف شورای ششم موزه شدن کارخانه ریسباف است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری به دنبال این است که کارخانه ریسباف به موزه تبدیل شود، اما مشکلاتی وجود دارد که اقدامات را کُند می‌کند و مهم‌ترین آن مالک نبودن شهرداری است.

حمل‌ونقل عمومی اصفهان، هوشمند شد

محمدرضا فلاح، عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از جدیدترین روش‌های کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تجهیز آن به سامانه مدیریت هوشمند است که این اقدام در اصفهان، با سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

حمایت از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا (ع)

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۱۰۰ مجموعه مردمی برای برپایی مراسم عزاداری امام رضا (ع) حمایت شدند، تمام این فعالیت‌ها به صورت محله‌محور و منطقه‌ای و در قالب موکب و برگزاری مجالس عزاداری انجام شده است.

استفاده از ظرفیت‌ها برای افزایش سرویس‌دهی به دانش‌آموزان / اصرو گامی به سوی شهر هوشمند

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پایان نسبی شرایط شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهروندان و دانش‌آموزان می‌توانند به صورت ایمن از برنامه‌های جدید هوشمند مانند اصرو و از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس‌های جدید و قطار شهری استفاده کنند.

مردم هوشیارتر باشند / هیچ روزنه‌ای برای نفوذ دشمن و موج سواری آن‌ها فراهم نشود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کشوری به اندازه ایران تحت رصد مراکز جاسوسی نیست، به‌طوری که رسانه‌های مجازی و غیرمجازی متعددی دست به تبلیغات گسترده و سیاه‌نمایی علیه این کشور می‌زنند و از هر اتفاق کوچکی برای ایجاد آشوب استفاده می‌کنند.

کد خبر 608197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.