خسارت مردم را از سلبریتی‌ها بگیرید

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، ششم مهرماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازگشت گفت‌وگوهای پادمانی» نوشت: در حالی که ادامه مذاکرات وین معطل تصمیم سیاسی آمریکا مانده تا آنجا که برخی منابع غربی مدعی بسته شدن این پنجره مذاکراتی باشند، وزارت خارجه آمریکا به مثل با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن این گونه موضع گرفته که «واشنگتن مذاکرات را ادامه خواهد داد.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال با ادعای اینکه وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های وین خوب نیست گفته که چشم‌اندازی برای رسیدن به توافق زودهنگام با ایران نمی‌بیند و در ادامه این موضع فرافکنانه خود اظهار داشته که «دولت ایران تصمیم‌های لازم را برای بازگشت به توافق اتخاذ نکرده است.»

این ادعاهای امریکایی پس از آن مطرح شد که وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک حضور دارد در مصاحبه با «المانیتور» همچنان که از تکرار تقاضای بی‌پاسخ مانده امریکایی‌ها برای مذاکره مستقیم با ایران خبر داد، بر تقویت همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس در صورت تمرکز این نهاد بین‌المللی بر وظیفه قانونی‌اش تأکید کرد و همزمان دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آغاز گفت‌وگوهای پادمانی آژانس و ایران خبر داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه «ما در همین جا هم از آمریکایی‌ها این پیام را دریافت کردیم که بیایید با هم مستقیم مذاکره کنیم»، در تشریح موضع ایران در قبال چنین درخواستی گفت: پیام‌های ما مکتوب تبادل می‌شود. شفاهی منتقل می‌شود و در همین حد می‌توانیم کار را به نتیجه برسانیم اگر طرف امریکایی اراده و نیت جدی خود را بخواهد نشان دهد.

خسارت مردم را از سلبریتی‌ها بگیرید

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خسارت مردم را از سلبریتی‌ها بگیرید» نوشت: پول خسارت مردم در اغتشاشات را باید از تخریب‌کنندگان و تهییج‌کنندگان گرفت. این درست مانند بازپس‌گیری اموال عمومی از رانت‌خواران و اختلاس‌گران و دزدان و قاچاقچیان است. خلاف قانون، خلاف قانون است، با هر اسم و رسمی که باشد، اکنون که رئیس‌قوه قضائیه دراین‌باره هشدار داده است، باید این اصل را بسیار جدی و قطعی گرفت. واضح است که مهم‌ترین دقت‌نظر در این باره تضمین مالکیت سرمایه است.

پس لازم نیست از تخریب‌کنندگان و تشویق‌کنندگان و لیدرهای اغتشاشات برای مطالبه خسارت، سلب مالکیت شود. کافی است با شاخصی میزان جریمه را برای هر اغتشاشگر معین کرد.

اگر کسی به طور مستقیم حتی یک سطل زباله را آتش زده باشد، خسارت آن را باید از او گرفت و اگر کسی مثل مهران مدیری که برای چند اجرای تلویزیونی ۳۰ میلیارد تومان دستمزد از رسانه ملی دریافت می‌کند و یک روز بعد مردم را علیه همان رسانه و همان نظامی که دستمزد او را داده تحریک به آشوب می‌کند، باید به میزان تأثیر حرف و عملش، جریمه شود.

این تأثیر باید شاخصی داشته باشد، یعنی همان‌طور که فردی مثل مدیری برای خود دلایلی دارد که برای چند اجرا ده‌ها هزار برابر حقوق یک کارگر دستمزد می‌گیرد و بعد روی خون همان کارگران موج‌سواری می‌کند، باید به همان دلایل جریمه او برای هر بار تحریک اغتشاشگران چندین برابر دستمزد کارگری‌اش باشد، چیزی حدود صد میلیارد تومان جریمه برای هربار تحریک و این مبلغ را باید خودش بپردازد، یعنی مثل وقتی که پول جریمه خودرو در محل پارک‌ممنوع را می‌پردازد و سیستم باید به‌گونه‌ای عمل کند که او یا این مبلغ را تمام و کمال بپردازد یا برای همیشه بدهکار بماند و از هر حقوق اجتماعی محروم شود.

این افراد هیچ‌وقت با مردم نبوده‌اند و زیست و حیاتشان آن‌قدر از مردم فاصله دارد که درکی از واقعیت‌های جامعه ندارند. مردم فقط برای آنان ابزار پول درآوردن بوده‌اند، چه وقتی که می‌خواهند مردم را بخندانند و چه‌وقتی که برای مردم اشک تمساح می‌ریزند.

برخی پرسیده‌اند چه شد که از علی شریعتی به علی کریمی رسیدیم!؟ جواب این پرسش ابتدا باید در صداوسیما جست‌وجو شود! با دستمال کثیفی مثل سلبریتی‌های بی‌سواد نمی‌شود برنامه تراز یک جامعه دینی ساخت، این نکته را رسانه ملی باید آویزه گوشش کند.

خسارت مردم را از سلبریتی‌ها بگیرید

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سال استثنایی گندم» نوشت: اظهارات وزیر جهاد کشاورزی حاکی از این است که سال استثنایی در تحویل گندم به دولت با رشد ۶۰ درصدی خرید تضمینی این محصول و رسیدن آن به میزان ۵.۷ میلیون تن رقم خورده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد کابوس خروج از خودکفایی این محصول که به ویژه در سال گذشته نمایان شد، در حال رفع شدن است و وعده وزارت جهاد برای خودکفایی گندم خبازی در سال آینده همزمان با اقدامات حمایتی انجام شده در این حوزه از جمله تعیین نرخ ۱۳ هزار تومانی خرید تضمینی، دور از دسترس نخواهد بود. اینها همه در حالی است که در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه نیز بر تأمین امنیت غذایی و تولید حداقل ۹۰ درصد کالاهای اساسی و اقلام غذایی در داخل، تاکید شده است. به ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به پرداخت صددرصدی مطالبات گندم کاران اظهار کرد: امسال یک سال استثنایی در تحویل گندم به دولت نسبت به سال‌های اخیر بود که در این زمینه ۶۰ درصد افزایش خرید گندم داشتیم.

وی کل گندم خریداری شده به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ۵.۷ میلیون تن اعلام کرد و گفت: خرید گندم همچنان ادامه دارد ولی مقدارش روزانه کم شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: در سال گذشته عدد خرید گندم ۵/۴ میلیون تن بوده است.

خسارت مردم را از سلبریتی‌ها بگیرید

کد خبر 608185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.