گلایه شهروندان از نبود نگاه فرامرزی در معرفی قهرمانان جنگ+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان از نبود نگاه فرامرزی در معرفی قهرمان جنگ گلایه داشتند و می‌طلبد مسئولان امر برای جهانی شدن مردانی که سرنوشت جبهه‌ها، سنگرها، نفرات و نفربرهای ایران با صدای پشت بی‌سیم آنها رقم می‌خورد، اقدامات و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گرامیداشت دفاع مقدس صرفاً به یک هفته محدود نمی‌شود و با یک هفته نمی‌توان عظمت اتفاق بزرگی که طی هشت سال در جبهه‌های حق علیه باطل رخ داد را پاس داشت. دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که با دست خالی مقابل دشمن از بن مسلح شده ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک این مرزوبوم به دست اجنبی بیفتد.

در آن دوران غرور و حماسه، دلیرمردان و شیرزنان بسیاری نقش‌آفرینی کردند که شرح روایت هر کدام از آنها می‌تواند برای تمام افراد با ملیت‌های مختلف جذاب باشد، زیرا قهرمان ملی در هر فرهنگ و آیینی مفهوم ارزشمندی بوده که از جایگاه والایی برخوردار است.

با تحقیقات صورت گرفته در اغلب کشورها چه از نوع غربی و چه شرقی مشخص شده که قبور قهرمانان ملی همواره مورد توجه مردم بوده است، در چین، کره، ژاپن، کشورهای تجزیه شده از شوروی سابق وتمام کشورهای اروپایی، مرقد سربازان گمنام به عنوان یک بنای نمادین (سمبلیک) و در بخش مرکزی شهر قرار دارد و محل زیارت عموم است، اما این موضوع در دیار زاینده‌رود با وجود قهرمانان شاخص این دیار که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند، چندان مورد توجه قرار نگرفته و رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های آنها در بعد داخلی و در بعد برون‌مرزی کمتر به تصویر کشیده شده است.

ادا نشدن حق مطلب در این‌باره و کم‌کاری در معرفی قهرمانان این دیار در نگاه فرامرزی، گلایه شهروندان اصفهانی را به دنبال داشته است، برخی از این شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

آنها از مسئولان امر در این زمینه می‌خواهند برای جهانی شدن قهرمانان این خاک، مردانی که سرنوشت جبهه‌ها، سنگرها، نفرات و نفربرهای ایران با صدای پشت بی‌سیم آنها رقم می‌خورد، اقدامات و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

این شهروندان می‌گویند اگر فلان گردشگر یا فعال رسانه‌ای خارجی مسیرش به این طرف‌ها افتاد و پا به گلستان شهدا گذاشت، هرگز سر در نمی‌آورد که اینجا کجا است و این آدم‌ها چه می‌کرده‌اند، چرا که هیچ نوشتار یا صوتی به زبانی غیر از زبان فارسی در آنجا نمی‌توان دید.

تشکیل کارگروه گردشگری مذهبی در فرهنگسرای پایداری

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، سیدآرش میریان، رئیس فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: قبول داریم که در معرفی سرداران بزرگ این مرزوبوم در سال‌های گذشته کم‌کاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته کارگروه گردشگری مذهبی در این سازمان تشکیل شده است، افزود: وظیفه یکی از کمیته‌های این کارگروه توجه به بعد بین‌المللی گلستان شهدا و معرفی آن به گردشگران خارجی است.

میریان ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه تدوین شده توسط این کمیته برای افراد علاقه‌مند و مسلط به زبان‌های خارجی دوره‌های روایتگری ویژه برگزار و همچنین بسته‌های فرهنگی در این زمینه آماده شود.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز پیش‌تر از توجه به نگاه برون مرزی در تشکیل قرارگاه فرهنگی در گلستان شهدا خبر داده بود.

وی در این‌باره گفته بود: شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی می‌تواند در بحث توریست مؤثر واقع شود و همه دستگاه‌ها باید برای این موضوع مهم، پای کار بیایند تا بتوانیم اسطوره‌های خود را به جهان معرفی کنیم.

کد خبر 608159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.