کودکان پرتغالی، جریمه‌های ترافیکی والدین را صادر می‌کنند

مقامات محلی شهر کویمبرای پرتغال امیدوار هستند که رفتارهای نادرست ترافیکی بزرگسالان را از طریق فرزندانشان تغییر دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته جابه‌جایی اروپایی ممکن است به پایان رسیده باشد، اما شهرداری کویمبرای پرتغال از این ابتکار الهام گرفته است تا به اقدامات خلاقانه در زمینه ترافیک ادامه دهد. این‌بار، مسئولان این شهر تصمیم گرفته‌اند که حدود دو هزار دانش‌آموزان مدارس محلی (کلاس سوم و چهارم) را به طور مستقیم در اقدامی پیشگیرانه مشارکت دهند؛ دانش‌آموزان دفاتری را از شهرداری دریافت خواهند کرد که حاوی جریمه‌های ترافیکی است و می‌توانند آن‌ها را روی خودروهایی که نادرست پارک شده‌اند، قرار دهند.

ایده تبدیل کودکان به پلیس راهنمایی و رانندگی، همانطور که توسط مقامات شهر پرتغالی توضیح داده شده است، جنبه «اخلاقی» دارد. کارت‌های جریمه شامل پرداخت وجه مالی نمی‌شوند و در عوض برای رانندگان بزرگسالی که آن‌ها را در وسایل نقلیه‌شان پیدا می‌کنند به عنوان نماد کار شرم‌آور عمل می‌کند.

به گفته تیاگو کاردوسو، رئیس بخش جابه‌جایی، حمل‌ونقل و عبور و مرور کویمبرا، شهرداری قبلاً این ابتکار را در سال ۲۰۱۸ در بعضی مدارس امتحان کرده بود، اما تصمیم گرفت آن را با دسترسی بیشتری برای دانش‌آموزان دوباره راه‌اندازی کند.

دفترچه جریمه، ۱۰ برگ دارد و هدف آن جریمه والدین، در صورت ارتکاب اشتباه است. همانطور که در بحث بازیافت اقداماتی از طریق همکاری بچه‌های مدارس انجام شد، ما فکر می‌کنیم که شروع ابتکار در مدارس برای تغییر این عادات و ترغیب بچه‌ها به عنوان بازرس والدین خودشان مهم است.

کودکان در برگه‌های جریمه می‌توانند تخلفات مختلفی را که یک راننده مرتکب می‌شود، مانند پارک کردن در پیاده‌رو، روی خط عابر پیاده، مکان مخصوص معلولان یا ایستگاه اتوبوس را علامت‌گذاری کنند.

برای انجام این ابتکار ابتدا به بچه‌ها قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش داده می‌شود. معلمان آنها پاورپوینت‌های آماده‌ای را دریافت می‌کنند که تخلفات مختلف را نشان می‌دهد و قبل از دادن برگه جریمه به کودکان ارائه می‌شود.

به گفته رئیس بخش جابه‌جایی شهر، ایده برنامه آموزش جاده‌ای در آینده در برنامه مدارس گنجانده می‌شود. علاوه بر این جرایم اخلاقی، شهرداری با تلاش برای افزایش بازرسی، جریمه‌های مؤثر در شهر را تقویت کرده است.

تیاگو کاردوسو گفته است که فقط در ماه‌های اول، درآمد حاصل از جریمه‌ها از مجموع سال قبل بیشتر شده است.

کودکان پرتغالی، جریمه‌های ترافیکی والدین را صادر می‌کنند

کد خبر 608129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.