تاج‌گذاری کواراتسخلیا در ناپل ایتالیا

اگر دو ماه پیش کسی ادعا می‌کرد که یک بازیکن اهل گرجستان، فوتبال ایتالیا را در فصل جاری به نام خود می‌زند، هیچکس باور نمی‌کرد!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، باشگاه ناپولی در این فصل بهتر از هر زمان دیگری می‌درخشد و نمایش‌های چشم نواز این تیم باعث شده تا آن‌ها یکی از اصلی ترین شانس‌های قهرمانی سری آ تلقی شوند. این دسته نمایش‌های هیجان انگیز از جانب تیم ناپل، متاثر از حضور بازیکن توانمند و البته کمتر شناخته شده ای به نام خویچا کواراتسخلیا است.

باشگاه ناپولی مدتی بر روی مهاجم جوان و بیست و یک ساله تمرکز کرده بود و نهایتاً در تابستانی که گذشت تصمیم گرفت تا کواراتسخلیا را به خدمت گرفت. این بازیکن که از دینامو باتومی با مبلغی به ارزش ۱۰ میلیون یورو منتقل شد، قراردادی پنج ساله مضا کرد. کواراتسخلیا هر سال تنها چیزی بیش از یک میلیون یورو حقوق دریافت می‌کند و تمام جوانب مالی به خدمت گرفتن این ستاره گرجی نشان می‌دهد که مدیران تیم ناپل یک معامله فوق العاده داشته اند.

کواراتسخلیا در این فصل توجه همه را به خود جلب کرده و با زدن چهار گل و ارسال دو پاس گل در هفت بازی ابتدایی لیگ، نشان داد که توانایی انجام کارهای بزرگی را دارد. آمارهای این جادوگر ۲۱ ساله نشان می‌دهد که او در هر بازی به صورت میانگین ۳.۸ شوت به سمت دروازه حریف می‌زند. میزان خلق موقعیت او در هر مسابقه ۵.۴ است و ۵.۴ دریبل نیز توسط وی در هر بازی به ثبت رسیده.

این آمار و ارقام بیانگر میزان خطری است که این مهاجم می‌تواند برای هر تیمی ایجاد کند. توانایی‌های کواراتسخلیا در تیم لوچیانو اسپالتی نه تنها به وزن بازی ناپولی اضافه کرده، بلکه هواداران را نیز هر بار به وجد می‌آورد و تنها بعد از گذشت زمان کوتاهی، وی تبدیل به قدیس ناپل شده است.

خویچا کواراتسخلیا وینگر گرجستان

چیزی که اعداد و ارقام درباره کواراتسخلیا نشان نمی‌دهد، جادوی او با توپ در زمین فوتبال است. حرکات او چه با توپ و چه بدون توپ استثنایی است و امکان ندارد که وی در نبردهای تن به تن شانس بالایی برای موفقیت نداشته باشد. او یکی از برترین بازیکنان حال حاضر سری آ به حساب می‌آید و با توجه به سن و سال پایینش، فوتبال ایتالیا بی‌صبرانه منتظر نمایش‌هایش در سال‌های آتی است.

در دیدار ناپولی و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا که با پیروزی چهار بر یک نماینده ایتالیا به پایان رسید، کواراتسخلیا کمتر از یک ساعت در زمین مسابقه حضور داشت و با این حال ستاره مسابقه بود. او چهار دریبل موفق داشت و سه شوت به سمت دروازه قرمزها زد. او در دیدار برابر حریف اسکاتلندی، رنجرز نیز هفت شوت زد و چهار دریبل موفق داشت. نقش مهم او در پیروزی سه بر صفر ناپولی با وجود نزدن گل و ارسال نکردن پاس گل، غیرقابل انکار است.

بازیکنی با ویژگی‌ها و خصوصیت‌های کواراتسخلیا با کلمات به سادگی قابل توصیف نیست. وینگر ۲۱ ساله قادر به انجام کارهایی در زمین مسابقه است که هنوز مفهوم و معیاری برای آن‌ها روی کاغذ تعریف نشده. با این حال شکی وجود ندارد که همین متر و معیارها ناپولی را در این فصل به تیمی موفق و او را به یک ستاره تبدیل کرده است.

آخرین بار که ناپولی برنده اسکودتو شد به زمان حضور دیگو آرماندو مارادونا افسانه‌ای در این تیم بازمیگردد. اگر کواراتسخلیا بتواند این اتفاق بزرگ را برای ناپل یک بار دیگر تکرار کند، شکی نیست که وی به پادشاه جدید ناپل تبدیل خواهد شد.

کد خبر 608035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.