آسیب بینایی قبل از تشخیص دیابت آغاز می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آسیب عصبی یک عارضه جانبی دیابت نوع 2 است و ممکن است مدت‌ها قبل از تشخیص بیماری در چشم‌ها شروع شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوارض جانبی دیابت نوع دو که مدت‌ها پیش از تشخیص بیماری رخ می‌دهد مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۳۵۰۰ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند، ۲۱ درصد این افراد به دیابت نوع دو، ۱۵ درصد به پیش دیابت و ۶۴ درصد بدون هیچ‌کدام از این مشکلات بودند. محققان اعصاب قرنیه را در هر سه گروه بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به پیش دیابت آسیب عصبی قرنیه را هشت درصد بیشتر از افراد بدون دیابت داشتند. در همین حال، یافته‌ها نشان داد که افراد مبتلا به دیابت آسیب قرنیه عصبی داشتند که هشت درصد بیشتر از افراد مبتلا به پیش دیابت و ۱۴ درصد بیشتر از کسانی بود که هیچ‌کدام از این بیماری‌ها را نداشتند. آسیب عصبی با افزایش سطح قند خون و با مدت زمانی که فرد مبتلا به دیابت است، افزایش پیدا می‌کند.

به گفته محققان، معمولاً سه تا پنج سال طول می‌کشد تا پیش دیابت به دیابت نوع دو تبدیل شود. نتایج ارائه شده نشان می‌دهد که سطوح بالای قند خون می‌تواند مدت‌ها قبل از ابتلا به دیابت نوع دو به اعصاب قرینه آسیب وارد کند. اگر بتوان آسیب عصبی را زود تشخیص داد، ممکن است بتوان مشکلاتی ناشی از آن را به تاخیر انداخت یا از آن جلوگیری کرد بنابراین کیفیت زندگی به میزان قابل‌توجهی بهبود پیدا می‌کند.

در حالی که آسیب عصبی ممکن است باعث بروز مواردی از خشکی چشم گرفته تا از دست دادن بینایی در چشم‌ها شود، همچنین می‌تواند باعث بروز درد و بی‌حسی در پاها و دست‌ها شود. علاوه بر این، دیابت می‌تواند خطر بروز مشکلات عضلانی را افزایش دهد.

کد خبر 607990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.