گلایه شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند که وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر واقع در منطقه ۹ شهرداری اصفهان باعث کاهش سطح امنیت این محدوده شده است و خطرات جانی و مالی را متوجه ساکنان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع سگ‌های ولگرد و افزایش جمعیت این حیوان در سال‌های اخیر به یکی از معضلات مهم شهرهای کشور تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که علاوه بر ایجاد ترس و ناراحتی در میان شهروندان، احتمال حیوان گزیدگی و انتقال هاری را افزایش داده است.

طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از وظایف شهرداری «تنظیف، نگهداری و تسطیح معابر، انهار عمومی، مجاری آب‌ها و فاضلاب، تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی» است، لذا این نهاد شهری باید اقدامات لازم را برای پاکسازی شهر از نازیبایی‌ها در نظر بگیرد.

یکی از مواردی که می‌تواند شهر را نازیبا کند، وجود سگ‌های ولگرد است، از این‌رو معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی نگهداری شهر زیبای خدا، باید اقداماتی همچون زنده‌گیری و عقیم‌سازی آنها را در نظر گیرد تا شهر را از این حیوانات مصون کند.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، اعلام کردند که وجود سگ‌های ولگرد در اطراف خیابان میرزاطاهر واقع در منطقه ۹ شهرداری اصفهان باعث کاهش سطح امنیت این محدوده شده است و خطرات جانی و مالی را متوجه ساکنان کرده است.

این شهروندان می‌گویند در اواخر شب سگ‌های ولگرد از اطراف محدوده ناژوان متفرق می‌شوند و به حاشیه خیابان میرزاطاهر می‌آیند که این موضوع باعث وحشت ساکنان محدوده این خیابان می‌شود؛ حتی گاهی مشاهده شده است که این سگ‌ها به بانوان حمله‌ور می‌شوند.

اجرای طرح ضربتی ساماندهی سگ‌های ولگرد در تمام مناطق شهری اصفهان

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، رامین میرعسگری، رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: عملیات زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط نیروهای این اداره انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در هر یک از مناطق پانزده‌گانه شهرداری یکی از نیروهای اداره خدمات شهری در خصوص زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، انتقال به پناهگاه در محدوده گردنه زینل و عقیم‌سازی آنها فعالیت می‌کند که این اقدام با جدیت در حال انجام است.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به تازگی طرح ضربتی در راستای اجرای مصوبات ستاد مهر در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون در شش منطقه از مناطق پانزده‌گانه اجرا شده است و در هر منطقه حدود ۴۰ سگ زنده‌گیری و به پناهگاه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ضربتی در روز جمعه _هشتم مهرماه_ در منطقه ۹ و محدوده خیابان میرزاطاهر انجام می‌شود، تصریح کرد: از جمله مشکلات شهرداری در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد، غذا دادن شهروندان به این سگ‌ها در محیط‌های شهری و رهاسازی سگ‌های تازه متولد شده و اضافه توسط افرادی است که مزرعه یا باغی در اطراف محدوده شهری اصفهان دارند.

میرعسگری تاکید کرد: اجرای این طرح ضربتی که در راستای اجرای مصوبات ستاد مهر در دستور کار قرار گرفته است، تا ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید و در تلاش هستیم از سوی این سگ‌های ولگرد مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

کد خبر 607966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.