آموزش روزانه دانش‌آموزان اراکی در مدرسه ترافیک شهرداری

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری با عنوان «مدرسه ترافیک» برای بهره‌گیری از مشارکت‌های دانش‌آموزی در فرهنگ‌سازی برای امور ترافیکی فعال است و دانش‌آموزان در این مدرسه از سنین پایه، آموزش‌های لازم در زمینه مباحث ترافیکی و حمل‌ونقل عمومی را فرامی‌گیرند.

حجت‌اله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ۱۸ ارگان در بحث ترافیک دخیل هستند و شهرداری را باید در این امر یاری دهند، اظهار کرد: در نظر داریم روزانه بین ۳۰ تا ۶۰ دانش‌آموز از مدارس مختلف شهر را به طور رایگان در مدرسه ترافیک شهرداری تحت آموزش قرار دهیم.

وی افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش آشنایی با علامت‌های راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی‌ها، عبور از پل عابر پیاده و چراغ راهنمایی به شکل تئوری است که پس از آن دانش‌آموزان در شهر مینیاتوری که در محوطه طراحی شده است به طور عملی نیز با این قوانین آشنا خواهند شد و در پایان میزان تاثیرپذیری این آموزش‌ها در قالب نقاشی بررسی خواهد شد.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک تصریح کرد: در این محل، مباحثی مرتبط با فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل‌ونقل پاک و استفاده از مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز آموزش داده می‌شود.

کد خبر 607865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.