برنامه‌های رادیو فرهنگ برای شهادت امام رضا(ع)+ زمان پخش

رادیو فرهنگ همزمان با شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های «صحن کبوتران»، «کوچه‌های خراسان»، «آفتاب خراسان» و «نذر خورشید» را پخش می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، ویژه‌برنامه «صحن کبوتران» دوشنبه _چهارم مهرماه_ ساعت ۲۲ به مدت یک ساعت به همت گروه تولید و تأمین پخش می‌شود. در این برنامه کارشناسان تلفنی به بررسی رونق شعر رضوی در زمان گذشته و معاصر می‌پردازند و دکتر مدرس‌زاده، شعر رضوی در زمان قدیم تا عصر صفوی را بررسی و در بخشی دیگر نیز، رضا اسماعیلی شاعر و منتقد، اشعار رضوی شاعران معاصر را معرفی و بررسی می‌کند.

«یک لقمه برکت» نیز مستندی در خصوص حال و هوای کسانی است که غذای حضرتی دارند و به موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز می‌پردازد و ساعت ۸:۳۰ سه‌شنبه _پنجم مهرماه_ پخش خواهد شد.

به همین مناسبت برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز به صورت ویژه و با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) روی آنتن می‌رود، در این برنامه مرثیه‌سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم شنوندگان می‌شود.

«کوچه‌های خراسان» ساعت ۹ صبح با موضوع آیین‌های سوگ امام رضا (ع) در فرهنگ مردم پخش می‌شود همچنین برنامه «آفتاب خراسان» ساعت ۱۳:۰۰ از گروه تاریخ و اندیشه پخش می‌شود و ضمن ارتباط زنده با حرم رضوی در بخش کارشناسی به موضوع تاریخ‌شناسی و حیات فکری، فرهنگی و سیاسی دوره عباسیان با تاکید بر هارون‌الرشید و مامون و سیری در حرکت کاروان امام رضا (ع) از مدینه تا مشهد می‌پردازد.

«نذر خورشید خراسان» عنوان ویژه‌برنامه گروه ادب و هنر است که در این برنامه جایگاه شعر رضوی در زبان فارسی بررسی و به کنگره بین‌المللی شعر رضوی پرداخته می‌شود. شعرخوانی، مداحی و گزارش با موضوع امام رضا (ع) از دیگر محورهای موضوعی بخش‌های مختلف این برنامه است که از ساعت ۱۵:۰۰ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 607854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.