نقش هوانیروز در عملیات های دفاع مقدس

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور، با اشاره به حضور غرورآفرین نیروهای هوانیروز در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازانی که در هوانیروز تعلیم و تربیت یافتند، ‌دوران هشت سال دفاع مقدس را به نحو احسن مدیریت کردند.

سرهنگ خلبان علی اقلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش هوانیروز در عملیات دفاع مقدس اظهار کرد: برای تبیین نقش هوانیروز در دوران هشت ساله دفاع مقدس باید به سال‌ها قبل از شروع دفاع مقدس برگردیم، در زمان انقلاب که نخستین یگان نظامی که همبستگی خود را با مردم اعلام کرد و در مسجد سید اصفهان به شکل سازمان یافته این همبستگی را اعلام کرد، هوانیروز بود.

وی با اشاره به اعزام هوانیروز به عنوان نخستین واحد نظامی سازمان یافته به کردستان، افزود: هوانیروز بلافاصله ۱۰ روز پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با قائله کردستان اعزام شد و در روزهای آغاز دفاع مقدس نیز هنوز واحدهای زمینی شکل و سازمان نیافته بود اما هوانیروز گروه‌های رزمی و واحدهای آتش خود را در نقاط مختلف غرب و جنوب کشور مستقر کرد.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور، آثار باقی مانده از تانک‌های منهدم شده توسط تیم‌های آتش هوانیروز در دشت ذهاب را گواه حضور در جنوب و غرب کشور دانست و گفت: تیم‌هایی که با مدیریت سردارانی مانند شهید سهلیان، شهید کشوری، شهید شیرودی، شهید پیشگاه‌هادیان به این مناطق اعزام شد، رشادت و شجاعت خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند.

وی درباره نقش هوانیروز در دوران هشت ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به طور قاطع می‌توان اعلام کرد در دوران دفاع مقدس هیچ عملیاتی نبود که هوانیروز به عنوان یکی از عناصر اصلی آن عملیات شرکت نکرده باشد و چه بسا در اوایل جنگ برخی از عملیات را هوانیروز به تنهایی و بدون حضور نیروی زمینی انجام داد از جمله عملیاتی که در تپه‌های الله و اکبر و بازی دراز انجام شد.

سرهنگ خلبان اقلیمی با اشاره به حضور غرورآفرین نیروهای هوانیروز در بسیاری از عملیات دوران دفاع مقدس ادامه داد: در این دوران شهدای بسیار و گرانقدری را تقدیم انقلاب کردیم که جای پای تک تک آنها در این پایگاه وجود دارد همچنین ایثارگران و جانبازانی که در همین جا تعلیم و تربیت یافتند و هشت سال دفاع مقدس را به نحو احسن مدیریت کردند.

کد خبر 607807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.