WiFi منبع ایجاد رادیکال‌ آزاد است

یک دکترای شیمی آلی گفت: زمانی که دنیا به‌سمت استفاده بیشتر از تکنولوژی‌های مدرن هدایت شد، میزان تولید رادیکال‌های آزاد نیز افزایش یافت زیرا برخی از فناوری‌های مدرن مانند WiFi که در خانه بیشتر افراد وجود دارد، منبعی برای تولید رادیکال‌های آزاد است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تأثیر گسترش تکنولوژی و پیشرفت علم در تولید و کنترل رادیکال‌های آزاد، اظهار کرد: هنگامی که تأثیر تکنولوژی‌های مدرن را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که پیشرفت‌های کنونی منجر به افزایش تولید رادیکال‌های آزاد در سطوح مختلف شده و از طرفی با گسترش دانش، روند درمان بیماران نیز تسهیل شده است.

وی افزود: هنگامی که دنیا به‌سمت استفاده بیشتر از تکنولوژی‌های مدرن هدایت شد، میزان تولیدی رادیکال‌های آزاد نیز افزایش یافت زیرا برخی از فناوری‌های مدرن مانند WiFi که در خانه بیشتر افراد وجود دارد، منبعی برای تولید رادیکال‌های آزاد است و استفاده از آن‌ها نیز منجر به افزایش رادیکال‌های آزاد می‌شود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: از طرفی گسترش علم و تکنولوژی می‌تواند منجر به سادگی روند درمان بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد شود و عملاً می‌توان گفت که پیشرفت تکنولوژی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف نیز تأثیرگذار بوده است.

وی اشاره کرد: در همین راستا پیشرفت علم و تکنولوژی موجب تولید پکیج‌های تشخیصی مختلفی مانند تشخیص زودهنگام سرطان، بررسی شرایط آنتی‌بادی و پکیج‌های مربوط به بررسی سیستم بدنی شده است.

یوسفی تاکید کرد: گسترش تکنولوژی منجر به پیشرفت تسهیل و درمان بیماری‌ها شده است، اما از طرفی افراد مختلفی که در مشاغل مرتبط با نور خورشید و انرژی‌های هسته‌ای فعالیت می‌کنند، به‌شدت در معرض رادیکال‌های آزاد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در کنار این موارد اشتباه در الگوی مصرف نیز گسترش یافته و منجر به افزایش تولید رادیکال‌های به‌خصوص در رده سنی نوجوانان شده است، همچنین امروزه سالمندان نیز در معرض پیری سلول قرار گرفته‌اند.

این دکترای شیمی آلی خاطرنشان کرد: در رابطه با تأثیر گسترش علم و تکنولوژی نمی‌توان قاطعانه نظر داد، اما از طرفی چنین پیشرفت‌هایی منجر به افزایش تولید رادیکال‌های آزاد و از طرف دیگر موجب پیشرفت روند درمان بیماری‌های مختلف نیز شده است.

کد خبر 607778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.