نخستین تاکسی هیدروژنی در بروکسل رونمایی شد

پایتخت بلژیک به طور آزمایشی نخستین تاکسی هیدروژنی خود را وارد چرخه خدمات‌رسانی کرده است؛چراکه قصد دارد همه تاکسی‌های جدید را پس از سال ۲۰۲۵ به انواع « CO2 خنثی» تغییر دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان تاکسی «ورتز» مستقر در بروکسل، اولین خودروی هیدروژنی خود را برای پایتخت بلژیک عرضه کرد. پروژه آزمایشی تاکسی هیدروژنی به مدت یک سال اجرا خواهد شد و هدف آن سنجش کارایی و قابلیت استفاده از این خودروها در مقیاس انبوه شهری است. ورود تاکسی‌های هیدروژنی به این دلیل است که پس از سال ۲۰۲۵، قرار است پایتخت بروکسل تمام تاکسی‌های جدید را به انواع «CO2 خنثی» تغییر دهد.

از آنجایی که شهرهای اروپایی به سرعت در حال حرکت به سمت کربن‌زدایی وسایل نقلیه شخصی هستند، بسیاری از سازمان‌ها و افراد به دنبال بهترین گزینه‌ها برای حمل‌ونقل شخصی بدون CO2 هستند. اگرچه به نظر می‌رسد الکتریسیته گزینه پیش فرض باشد، اما سرعت پیشرفت خودروهای هیدروژنی در حال افزایش است و خودروها، کامیون‌های باری و حتی قطارهای بیشتری از این فناوری جدید استفاده می‌کنند.

نخستین تاکسی هیدروژنی در بروکسل رونمایی شد

در مورد تاکسی‌های جدید بروکسل، سازمان تاکسی ورتز نمونه اولیه خود را با هیدروژن صددرصد سبز عرضه می‌کند؛ به این معنی که سوخت مورد استفاده برای وسیله نقلیه به طور منحصربه‌فرد و با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید شده است. علاوه بر این، تنها محصول جانبی استفاده از موتورهای هیدروژنی، آب است.

تاکسی هیدروژنی جدید توسط دو راننده اداره می‌شود که هر دو در مورد ویژگی‌های پیل سوختی هیدروژنی آموزش دیده‌اند و به نوعی در نقش سفیران فناوری انجام وظیفه خواهند کرد.

از سوی دیگر، تجربه خاص آنها در مورد زمان سوخت‌گیری و انعطاف‌پذیری خودرو برای ارزیابی پروژه آزمایشی و راه‌اندازی گسترده خودروهای هیدروژنی ضروری خواهد بود.

ژان میشل کورتوی، مدیرعامل سازمان تاکسی ورتز، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است: "ما از شرکت در این پروژه آزمایشی نوآورانه با شرکای محلی هیجان‌زده هستیم. سازمان تاکسی ورتز فعالانه متعهد به جابه‌جایی بدون انتشار CO2 با وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین هیدروژنی است."

کد خبر 607747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.