روشنگری رئیس‌جمهور از هجمه آمریکا بر ضد ایران

یک کارشناس مسائل بین‌الملل شهادت حاج قاسم سلیمانی، هجمه‌های شدید آمریکا برضد ایران و برجام را محورهای اصلی سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل دانست و گفت: آیت‌الله رئیسی با بیان این موضوعات تلاش کرد وجهه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت را زیر سوال ببرد.

علی وحیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: عرف سخنرانی کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مجامع شبیه آن به این شکل است که کشورها در رابطه با اهداف و راهبردهای خود صحبت می‌کنند.

وی این اتفاق را در میان همه کشورها رایج دانست و افزود: در چنین مجامع بین‌المللی کشورها به اتفاقاتی که در جهان رخ داده نیز واکنش نشان داده و اظهار نظر می‌کنند.

این کارشناس امور بین‌الملل با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در این مجمع گفت: با توجه به اینکه آیت‌الله رئیسی امسال برخلاف سال گذشته در این مجمع حاضر شد، درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی به دست رئیس‌جمهور سابق آمریکا و هجمه شدید آمریکا در منطقه غرب آسیا بر ضد ایران صحبت کرد.

وی از دیگر محورهای سخنرانی رئیس‌جمهور را مسئله برجام دانست و گفت: آیت‌الله رئیسی با بیان این موضوعات تلاش کرد وجهه و اعتباری که آمریکا به عنوان ابرقدرت برای خود ساخته را زیر سوال ببرد.

وحیدیان محور اصلی سخنرانی آیت‌الله رئیسی را بیان حقایقی از اتفاقات رقم خورده و هجمه‌های آمریکا بر ضد ایران دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که این صحبت‌ها با حوادث اخیر همراه نمی‌شد، تأثیر بیشتری در عرصه بین‌المللی ایجاد می‌کرد اما با توجه به حوادثی که در چند سال اخیر در کشور ما رخ داده و اخبار آن در عرصه بین‌المللی منتشر شده است، کشورهای دیگر روی محورهای اصلی بیشتر تمرکز دارند تا اینکه به بحث‌های حاشیه‌ای فکر کنند.

کد خبر 607713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.