از قتل پسر نوجوان در درگیری تا قتل با چاقو توسط دهیار

قتل پسر نوجوان در درگیری،مرگ سه نفر به علت مصرف الکل تقلبی،قتل با چاقو توسط دهیار،اطلاعیه سپاه از عملیات انهدام مواضع گروهک‌های تروریستی و مرد شیشه‌ای خانه همسایه‌اش را در شهرک غرب به آتش کشید را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پسری که در جریان درگیری نوجوانی را در مهرشهر کرج به قتل رسانده بود، پیش از فرار از کشور دستگیر شد. چند روز پیش مأموران پلیس کرج در جریان درگیری خونینی در یکی از پارک‌های مهرشهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. درگیری میان پسری جوان و پسری نوجوان صورت گرفته و در جریان آن پسر نوجوان با ضربه چاقو به قتل رسیده و قاتل از محل گریخته بود.

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به پرس و جو از شاهدان پرداختند و موفق شدند هویت قاتل فراری را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که درگیری قاتل و مقتول بر سر یک دختر بوده و این دو که از مدتی قبل با هم دچار اختلاف شده بودند روز حادثه در پارک با هم گلاویز شده و درنهایت قاتل با ضربه چاقو پسر نوجوان را به قتل رسانده بود.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: با انجام تحقیقات میدانی و به‌کارگیری اقدامات اطلاعاتی مشخص شد متهم قصد فرار از کشور را دارد و به همین دلیل خودش را به یکی از استان‌های مرزی رسانده و در آنجا مخفی شده است.

وی افزود: اکیپی از کارآگاهان راهی استان مرزی شدند و در یک عملیات ضربتی موفق شدند قاتل را دستگیر و به استان البرز منتقل کنند. قاتل در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که چون مقتول برای دختر مورد علاقه او مزاحمت ایجاد کرده بود با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده است. این متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

مرگ سه نفر به علت مصرف الکل تقلبی

فردین مهرابیان سخنگوی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طی سه روز گذشته ۱۸ نفر به واسطه مصرف مشروبات الکلی سمی به بیمارستان مراجعه کردند، اظهار کرد: متأسفانه سه نفر از این تعداد به واسطه وخامت حال فوت شدند.

وی بیمارستان رازی رشت را سانتر مسمومیت دانست و افزود: این افراد پس از مصرف الکل سمی به این بیمارستان مراجعه کردند و بستری شدند. تعدادی از افراد مسموم دچار عوارض بینایی شدند و تا کوری پیش رفتند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان ضمن هشدار به مردم به ویژه جوانان مبنی بر خطرات مصرف الکل تقلبی و سمی، گفت: تعدادی از افراد که این این الکل‌های سمی را مصرف کردند کارشان به دیالیز کشیده است.

قتل با چاقو توسط دهیار

این درگیری نهم مرداد امسال رخ داد. آن روز مأموران پلیس که در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در روستایی در شمال‌غرب تهران قرار گرفته بودند راهی آنجا شدند. آنها دریافتند که در جریان این درگیری مردی با ضربات چاقو زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌است. با مرگ مرد جوان در بیمارستان، پرونده در اختیار قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران قرار گرفت. به این ترتیب تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد.

بررسی‌ها حکایت از آن داشت که مقتول توسط یکی از بستگانش که دهیار روستا بوده به قتل رسیده است. همچنین عامل قتل پس از درگیری فراری شده است. نام متهم در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت. مأموران پس از چند هفته تحقیقات، مخفیگاه وی را شناسایی و او را دستگیر کردند. وی برای تحقیق به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد. وی درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت که پشیمان است و هرگز قصد نداشت جان کسی را بگیرد. پس از اعتراف متهم به ارتکاب جنایت وی بازداشت شد و برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت. متهم مردی ۴٠ ساله و مهندس عمران است. او می‌گوید پس از حادثه نتوانسته حتی یک شب راحت بخوابد.

این متهم اظهار کرد: آذر سال گذشته به عنوان دهیار در روستا مشغول به کار شدم. مقتول فامیل دورم بود اما متوجه شدم او در زمین‌های منابع طبیعی ساخت و سازهای غیرقانونی انجام داده چندین بار با او صحبت کردم و از او خواستم دست از این کار بردارد اما بی فایده بود و او به کار خودش ادامه می‌داد و من هم مجبور شدم این تخلف را گزارش کنم. چون تخلف او را به دهیاری گزارش کرده بودم از من کینه به دل گرفته بود.

من دهیار روستا بودم. از آذر ماه این سمت را گرفتم. مقتول که از اقوامم بود در زمینه ساخت‌وساز فعالیت داشت تا اینکه متوجه شدم بدون مجوز ساخت‌وساز کرده است. به او تذکر دادم اما فایده‌ای نداشت. من هم ناچار شدم کار غیرقانونی او را گزارش کنم. چون اگر به دهیاری اعلام نمی‌کردم، خودم توبیخ می‌شدم. حتی ممکن بود کارم را از دست بدهم. همین باعث شد رابطه ما خراب شود و به اینجا بکشد.

باور کنید نمی‌خواستم جانش را بگیرم. همه‌چیز در یک لحظه عصبانیت من رخ داد. روز حادثه مقتول به سراغم آمد. تنها نبود. چند نفر از اقوامش همراهش بودند. عصبانی بود و می‌گفت چرا به دهیاری گزارش کرده‌ام، او از من کینه به دل داشت. بر سر این موضوع درگیری شروع شد. آنها مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند. آن هم درحالی‌که خانواده‌ام همراهم بودند. از دستشان فرار کردم و به سمت ماشینم رفتم تا سوار شوم و محل را ترک کنم.

ناگهان چشمم به چشمان نگران پسرم افتاد که وحشت‌زده گفت: چرا کتکت زده‌اند؟ این را که گفت از خود بی‌خود شدم. کنترلم را از دست دادم. چاقویی از داخل ماشین برداشتم و دیگر نفهمیدم چه شد. فقط یادم هست چند ضربه به مقتول زدم. ای کاش هرگز چاقو در ماشینم نبود و این اتفاق نمی‌افتاد. چند روز قبل از درگیری عید قربان بود و من برای ذبح گوسفند چاقویی برداشتم و داخل ماشینم قرار دادم و هرگز فکرش را نمی‌کردم با آن دست به جنایت بزنم.

پس از قتل، به خانه یکی از بستگانم در اطراف تهران رفتم و در آنجا مخفی شدم اما درنهایت پلیس دستگیرم کرد و حالا به‌شدت پشیمانم و از خانواده مقتول طلب بخشش دارم. حتی شنیدم ریش سفیدان روستا به سراغ خانواده مقتول رفته‌اند تا از آنها حلالیت بطلبند. باور کنید من از روزی که این اتفاق افتاد به‌شدت عذاب وجدان دارم و شب‌ها نمی‌توانم بخوابم و اگر بخوابم کابوس‌های وحشتناکی می‌بینم. هنوز هم باورم نمی‌شود که با دستان خودم جان یک انسان را گرفته‌ام.

اطلاعیه سپاه از عملیات انهدام مواضع گروهک‌های تروریستی

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از آغاز عملیات یگان‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) این نیرو برای انهدام مواضع گروهک‌های تروریستی و ضد ایرانی وابسته به استکبار جهانی در اقلیم شمال عراق که در روزهای اخیر با عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان را مورد حمله قرار داده‌اند، خبر داد.

در پی تعرضات روزهای گذشته عوامل گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و لانه کرده در اقلیم شمال عراق مبنی بر عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار دادن برخی پایگاه‌های مرزی کشورمان که با پاسخ قاطع رزمندگان اسلام همراه و با برجا گذاردن تلفات، منجر به فرار تروریست‌های مهاجم شده است، به استحضار ملت شریف، انقلابی و بیدار ایران اسلامی می‌رساند:

به‌رغم تذکرات و هشدارهای متعدد به مقامات اقلیم در خصوص جلوگیری از استقرار و فعالیت گروهک‌ها و تروریست‌های مزدور و اجیر شده ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی و قصور و بی توجهی آنها نسبت به اقدامات در خور و پیشگیرانه، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با به‌کارگیری یگان‌های عملیاتی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) روز شنبه انهدام مقرها و مراکز استقرار، طراحی و توطئه چینی گروهک‌های متجاوز تروریستی و ضد انقلاب در آن سوی مرزهای کشور در اقلیم شمال عراق را با عملیات آتشباری و حملات توپخانه‌ای آغاز کردند.

عملیات رزمندگان اسلام در راستای تضمین امنیت پایدار مرزی و تنبیه تروریست‌های جنایتکار متجاوز و مسئولیت پذیر کردن مقامات اقلیم در قبال مقررات بین‌المللی و وظایف قانونی خود ادامه خواهد داشت. همچنین از مردم و ساکنین محلی عزیز اقلیم شمال عراق نیز درخواست می‌کنیم از نزدیک شدن به مقرها و مراکز مربوط به گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه خودداری و از محل استقرار تروریست‌ها فاصله بگیرند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی رسانده خواهد شد.

مرد شیشه‌ای خانه همسایه‌اش را در شهرک غرب به آتش کشید

ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه سال جاری، وقوع آتش‌سوزی مشکوکی در یک ساختمان در خیابان علامه جنوبی محله شهرک غرب از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، امدادگران اورژانس، مأموران آتش‌نشانی شهرداری تهران و تیمی از مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس با هماهنگی تلفنی با بازپرس کشیک دادسرای ناحیه دو راهی محل حادثه شدند و اقدامات اولیه را آغاز کردند.

مأموران آتش‌نشانی به محض حضور در محل حادثه متوجه شدند واحد طبقه اول ساختمان دچار حریق شده که در گام نخست حریق را اطفا کردند و پی بردند زمان آتش‌سوزی فردی داخل خانه نبوده است؛ همچنین امدادگران اورژانس هنگامی که دریافتند این آتش‌سوزی مصدومی نداشته است محل را ترک کردند.

تحقیقات میدانی مأموران کلانتری در محل حادثه حکایت از آن داشت همسایه‌ها در دقایق اولیه آتش‌سوزی مرد جوانی را مشاهده کردند که با یک بطری بنزین از ساختمان متواری شده است. همین موضوع کافی بود تا فرضیه آتش‌سوزی عمدی برای پلیس پررنگ شود.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، مرد جوان که با انگیزه نامعلوم خانه را به آتش کشیده ساکن طبقه چهارم ساختمان مورد نظر بوده که متواری شده است. مأموران پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم، هویت مرد جوان را در اختیار گشت‌های انتظامی غرب تهران قرار دادند.

گشت‌زنی‌های ویژه ادامه داشت تا اینکه یک ساعت بعد مأموران پلیس مرد جوان را در غرب تهران شناسایی کردند و در ادامه موفق شدند وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره پلیس برای تحقیقات ابتدایی منتقل کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌های فنی هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم آتش‌زدن خانه همسایه خود اعتراف کرد.

وی گفت: روز حادثه پس از آنکه شیشه مصرف کردم کنترل خود را از دست دادم برای همین با یک بنزین به طبقه اول رفتم و خانه همسایه را آتش زدم. مرد آتش‌افروز پس از اعترافات اولیه برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی به با دستور بازپرس پرونده برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه راهی دادسرای ناحیه دو شد.

کد خبر 607712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.