احداث ۴ سرعت‌گیر به منظور کاهش حوادث ترافیکی/ نصب سطل‌های پارکی در معابر شهری

شهردار خمین گفت: چهار سرعت‌گیر حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان قیام خمین به منظور کاهش حوادث و امنیت در عبور و مرور احداث شده است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز نصب سطل‌های پارکی تفکیکی در معابر اصلی شهر خبر داد و اظهار کرد: ️ طرح تفکیک از مبدا پسماندهای تر و خشک از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با آموزش در مدارس، و بین شهروندان شروع و تا سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ادامه داشت.

وی افزود: پس از آموزش شهروندی در خصوص تفکیک پسماند خشک و تر، در راستای عملیاتی شدن این طرح، نصب سطل‌های پارکی تفکیکی در معابر شهر آغاز شده است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: کارشناسان تفکیک پسماند از مبدا را بهترین راهکار برای مدیریت پسماند اعلام کرده‌اند اما این طرح مهم با وجود اقدامات متعدد و داشتن صرفه اقتصادی، به دلیل مشارکت کم شهروندان ناقص است.

احمدی از احداث چهار سرعت‌گیر در حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان قیام خمین به منظور کاهش حوادث و ایجاد امنیت در عبور و مرور خبر داد و اضافه کرد: این سرعت‌گیرها به مساحت ۱۱۵ متر مربع است، که برای اجرا ۱۱ تن و ۳۸۰ کیلو آسفالت پخش و ۷۰ کیلو قیر استفاده شد.

وی با اشاره به عملیات احداث پارک در محله فیروزآباد تصریح کرد: در راستای توجه به مناطق حاشیه شهر، افزایش سرانه فضای سبز، رفاه حال شهروندان و با توجه به نبود پارک مناسب در محله فیروزآباد و تحقق بخشیدن به مطالبات شهروندان این محله، احداث پارک در این محله در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار خمین گفت: سال ۱۴۰۰ زمین پارک محله فیروزآباد به مساحت حدود سه هزار متر مربع تملک و بعد از تهیه طرح پارک توسط کارشناسان، در دهه فجر سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی انجام شد.

احمدی افزود: در سال جاری عملیات عمرانی پارک آغاز و تاکنون ۷۲ تن خاک‌ریزی و ۱۱۶۵ متر جدول‌کاری انجام و بیش از هشت تن ماسه و ۲۷۷ کیسه سیمان استفاده شده است.

کد خبر 607698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.