بازیابی سود انرژی‌های تجدیدپذیر در ایتالیا

ایتالیا انتظار دارد تقریباً چهار میلیارد دلار از طرح بازیابی سود انرژی‌های تجدیدپذیر خود به‌دست بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایتالیا تخمین می‌زند مالیات بر درآمد ۲۵ درصدی تعیین‌شده به‌طور مجزا برای گروه‌های انرژی که از افزایش قیمت نفت و گاز منتفع شده‌اند باید بین ۱۰ تا ۱۱ میلیارد یورو وجه برای شهر تضمین کند اما هزاران شرکت از پرداخت آن خودداری کردند و حتی بعضی از آن‌ها با شکایت علنی از این طرح باعث شدند خزانه‌داری با کسری درآمد بالقوه چند میلیاردی مواجه شود.

به‌این‌ترتیب، طبق یک سند دولتی فاش شده‌، ایتالیا در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی انتظار دارد تقریباً چهار میلیارد یورو از طرحی برای بازیابی سود حاصل از تولیدکننده‌های انرژی خورشیدی و انرژی پاک به‌دست آورد. مطابق با این سند، شهر رم کل درآمد حاصل از بازپس‌گیری سود حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر را سه میلیارد و ۷۳۹ میلیون یورو برآورد کرده است.

جالب‌توجه این‌که نخست‌وزیر ایتالیا، از ژانویه سال جاری حدود ۶۶ میلیارد یورو بودجه به کاهش تأثیر افزایش قبوض برق و گاز بر شرکت‌ها و خانواده‌ها اختصاص داده است.

طرح بازیابی سود انرژی‌های تجدیدپذیر که در اوایل سال جاری توسط دولت تصویب شد، برای تولیدکنندگان انرژی خورشیدی با ظرفیت بیش از ۲۰ کیلووات اعمال می‌شود که مشوق‌هایی را تحت یارانه تعرفه ثابت و سخاوتمندانه دریافت می‌کنند.

طرح مذکور تعدادی از نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر بدون یارانه ازجمله نیروگاه‌های برق آبی که از قبل از ژانویه ۲۰۱۰ فعال بوده‌اند را نیز در بر می‌گیرد.

بازیابی سود انرژی‌های تجدیدپذیر در ایتالیا

کد خبر 607644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.