قهرمان آسیا نشویم فوتسال ما دچار تزلزل خواهد شد!

"از تیم‌ملی فوتسال کشورمان انتظاری جز قهرمانی نمی‌رود، همیشه بر بام آسیا بوده‌ایم و اگر در رقابت‌های پیش‌رو خلاف آن صورت بگیرد فوتسال ما دچار تزلزل می‌شود؛ امیدوارم حواشی اخیر اردوی تیم‌ملی اقتدار تیم را زیر سوال نبرد، ما در اردو نبوده‌ایم اما امیدوارم دلایل حواشی منطقی باشد."

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا از پنجم مهرماه به‌میزبانی کویت برگزار می‌شود، از این‌رو تیم‌ملی فوتسال کشورمان روز گذشته به کشور میزبان رسید تا آماده حضوری قدرتمند در رقابت‌ها شود و به مقام قهرمانی دست پیدا کند؛ البته تیم‌ملی فوتسال ایران درحالی با هدایت وحید شمسایی آماده رقابت‌های جام ملت‌ها می‌شود که کم حواشی نداشته است و شب قبل از اعزام، مصطفی نظری، مربی دروازه‌بانان و محمدرضا سنگ‌سفیدی، بازیکن ایران از اردوی تیم‌ملی کنار گذاشته شدند.

از این‌رو در آستانه شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با رضا صادقی، کارشناس و مربی فوتسال به گفت‌وگو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سه روز دیگر آغاز می‌شود، آیا نسل فعلی تیم‌ملی می‌تواند به قهرمانی برسد؟

از تیم‌ملی فوتسال ایران چیزی به‌جز قهرمانی انتظار نداریم و با ظرفیتی که فوتسال ما در آسیا دارد انشاالله این اتفاق رقم می‌خورد؛ تغییراتی در تیم‌ملی رخ داده و از همین‌رو جای چندین بازیکن باتجربه مانند علی‌اصغر حسن‌زاده و سپهر محمدی در لیست ایران خالی است که می‌توانستند در جام ملت‌های آسیا به تیم‌ملی کمک کنند. در گذشته اکثر مواقع قهرمان جام ملت‌های آسیا بودیم و منتظریم دوباره قهرمانی ایران را ببینیم. فوتسال ما همیشه یک سر و گردن از کل آسیا بالاتر بوده است و با هرکدام از بازیکنان که وارد مسابقات می‌شویم احتمال قهرمانی‌مان بالا است.

عده زیادی به تغییر نسل تیم‌ملی انتقاد وارد می‌کنند، چرا که اکثر ستاره‌های باتجربه از تیم‌ملی کنار رفتند و جوانان زیادی نخستین تورنمنت مهم خود را تجربه خواهند کرد. آیا شیوه کادر فنی برای تغییر نسل منطقی بود؟

خود من به تغییر نسل در تیم‌ملی معتقد بودم اما تغییراتی که در تیم‌ملی ایجاد شد زیاد بود و جا داشت که چند بازیکن باتجربه دیگر در تیم‌ملی حفظ می‌کردیم که در کنار جوانانمان در تقویت زیرساخت‌ها و نتایج مؤثر ایران نقش پررنگی ایفا کنند. به‌هرحال انتخاب بازیکنان با سرمربی است و باید به تصمیم وحید شمسایی احترام گذاشت؛ اما اکنون با همین نفرات نیز انتظاری جز قهرمانی از تیم‌ملی نداریم‌.

رقیبان ایران در مسیر قهرمانی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا می‌توانند برایمان دردسرساز شوند؟

کشورهای ژاپن، تایلند، ازبکستان، ویتنام و حتی اندونزی چندین سال است که روی فوتسالشان سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ تایلند اکثر رخدادهای دوستانه و در آینده رقابت‌های بین‌المللی را میزبانی می‌کند، ژاپن در مقابل کشورهایی مانند برزیل می‌ایستد و این نشان می‌دهد همه به‌دنبال پیشرفت فوتسال کشورشان هستند؛ امیدوارم در تورنمنت فعلی شرایط به‌سود ما پیش برود.

آیا ناکامی ایران در قهرمانی تورنمنت تدارکاتی تایلند می‌تواند به‌سود تیم‌ملی ما باشد؟

شکست ایران در تورنمنت شش‌جانبه تایلند می‌تواند کمک زیادی به تیم کند تا نقاط ضعف و قوت توسط کادر فنی شناسایی شود. به طور قطع می‌شود انتظار داشت با ناکامی در تورنمنت دوستانه، معایب برطرف شده باشد.

شب قبل از اعزام تیم به کویت، مصطفی نظری مربی دروازه‌بانان و محمدرضا سنگ‌سفیدی بازیکن تیم‌ملی از اردو کنار گذاشته شدند؛ آیا این موضوع عجیب نبود؟

من هم شگفت‌زده شدم و نمی‌دانم در اردوی تیم‌ملی چه اتفاقی رخ داده است؛ ابتدا مصطفی نظری و سپس محمدرضا سنگ‌سفیدی از تیم‌ملی کنار می‌رود. امیدوارم این اتفاقات باعث نشود که تیم‌ملی ما به حاشیه برود و اقتدار تیم‌ملی و مباحث فنی تحت‌الشعاع قرار بگیرد. شاید در چند روز آینده متوجه شویم که دلیل این تصمیم‌ها چه بوده است، فقط امیدوارم که به حواشی مرتبط نباشد.

آیا این احتمال وجود دارد که قبل از رسیدن به فینال، با حذف تیم‌ملی روبه‌رو شویم؟

خدا نکند چنین اتفاقی بیفتد؛ اما در فوتسال آسیا تیم‌ها خیلی به‌هم نزدیک شده‌اند و هر لحظه احتمال هر نتیجه‌ای در بازی‌ها وجود دارد اما بعید می‌دانم در مسیرمان تا فینال دچار مشکلی شویم و احتمالاً فینال سختی را در مقابل ژاپن برگزار خواهیم کرد. امیدوارم بازی‌های گروهی، جدال‌های تدارکاتی ما برای شناخت بیشتر تیم‌ملی باشد؛ اگر نتیجه‌ای به‌جز قهرمانی برای ایران حاصل شود، دچار تزلزل خواهیم شد.

به‌نظرتان اگر وحید شمسایی ایران را به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نرساند از سِمَت خود برکنار خواهد شد؟

سرمایه‌گذاری کمیته‌فنی فدراسیون فوتبال روی وحید شمسایی برای جام‌جهانی بعدی است. امیدوارم روی نیمکت تیم‌ملی دچار مشکلاتی نشویم، در حال حاضر باید روی نکات مثبت تمرکز کنیم اما اتفاقاتی که رخ داده است و شب قبل از اعزام تیم‌ملی، دو نفر از اعضای تیم کنار گذاشته می‌شوند عجیب است، ما در اردو نبودیم و از جزئیات خبر نداریم اما امیدوارم به‌خاطر مسائل حاشیه‌ای نبوده باشد تا قابل دفاع باشد.

اگر نتیجه‌ای به‌غیر از قهرمانی برای تیم‌ملی بیفتد ناگوار خواهد بود و به طور قطع وحید شمسایی نیز به‌دنبال کسب بهترین نتیجه همراه با ایران در جام ملت‌های آسیا است‌.

کد خبر 607640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.