اقدامات لازم برای فضاسازی شهر در روزهای پایانی ماه صفر انجام شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فضاسازی شهر برای روزهای پایانی ماه صفر، گفت: مقرر شد شهرداری فضاسازی مناسبی برای ایام عزاداری آخر صفر که هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است در سطح شهر انجام دهد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فضاسازی شهری برای ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با نهادهای فرهنگی با محوریت سپاه صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، نمایندگانی از تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر حضور داشتند و مقرر شد نهادهای مختلف تکالیف خود را نسبت به برگزاری مراسم در این ایام انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر و تلاش مدیریت شهری برای برگزاری هرچه بهتر مراسم مذهبی، ادامه داد: مقرر شد شهرداری فضاسازی مناسبی برای ایام عزاداری آخرین روزهای ماه صفر که هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) است در سطح شهر انجام دهد، همچنین امکاناتی برای عزاداری مردم و هیئت‌های مذهبی برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیاز به هم‌افزایی و همکاری همه‌جانبه تمام دستگاه‌های ذی‌ربط دارد، تصریح کرد: امروز هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) مسیری برای حرکت دسته‌جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی از پل بزرگمهر تا گلستان شهدا آماده‌سازی شده است و در این مراسم یک شهید والامقام تشییع می‌شود.

وی در خصوص آماده‌سازی شهر برای روزهای پایانی ماه صفر، اضافه کرد: مسیر پل بزرگمهر تا گلستان شهدا مانند مناسبت‌های دیگر از جمله برگزاری مراسم اربعین توسط شهرداری اصفهان آماده‌سازی شده است، در سطح شهر نیز پرچم‌های مشکی نصب شده و اقدامات لازم در مناطق پانزده‌گانه به لحاظ فضاسازی شهری انجام شده است.

نورصالحی با بیان اینکه بستری فراهم شده است تا هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) راهپیمایی و تجمع باشکوهی در گلستان شهدا برگزار شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان و مناطق پانزده‌گانه برای این ایام در نظر گرفته شده است.

کد خبر 607614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.