حمایت از مظلومان جهان برخاسته از فرهنگ قرآن است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مظلومان جهان برخاسته از آموزه های قرآن و حمایت از حق در برابر باطل است.

به گزارش ایمنا. به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در همایش تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی که امروز _شنبه دوم مهرماه_ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای تبیین مفاهیم قرآنی است چراکه مفهوم مقاومت در مقابل ظلم از مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: اینکه ما در خارج از مرزهای خودمان از محرومان و مظلومان دنیا حمایت کرده و با استکبار مبارزه می‌کنیم برخاسته از مفاهیم ادبیات دینی و قرآنی است

وزیر علوم تاکید کرد: پیروی از مفاهیم الهی و قرآنی در خصوص مبارزه با استکبار بود که باعث شد در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیروز شویم و داشتن این روحیه اسلامی در کنار روحیه وطن دوستی باعث پیروزی ما در همه مقابله‌های ما با جهان استکبار شده است.

زلفی‌گل ادامه داد: مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم به داخل مرزهای جغرافیایی ما محدود نمی‌شود چرا که اعتقاد داریم با ظهور امام زمان (ع) حاکمیت جهانی عدل در سراسر جهان حاکم خواهد شد.

وی برگزاری این همایش را در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: باید به جوانان علت‌های حضور خود را در سرزمین‌های فراملی و دفاع از مظلومان توضیح بدهیم که اگر ما با استدلال و منطق چنین کاری بکنیم قطعاً مورد پذیرش خواهد بود.

وزیر علوم با ابراز خرسندی از اینکه آرمان حمایت از مظلومان با رویکردی علمی در این همایش در حال پیگیری است؛ تصریح کرد: امیدوارم از سال آتی با برگزاری مناظرات دانشجویی و افزایش مشارکت دانشجویان شاهد رونق بیشتر چنین همایش‌های علمی باشیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نگاه جدیدی را در دنیا عرضه کرد که آن هم اداره جامعه بر اساس دین مبین اسلام و داشتن استقلال کامل سیاسی بود.

زلفی‌گل یادآور شد: جمهوری انقلاب اسلامی ایران نشان داد که می‌توان استقلال کامل سیاسی داشت و داخل مرزهای حاکمیتی خود و بر اساس منافع ملی خود تصمیم گیری کرد بدون اینکه هیچ وابستگی به غرب و شرق دنیا داشته باشیم که این استقلال ناشی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی است.

او با تبریک هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: امروزه نیز امنیت و آرامش ما به خاطر فداکاری‌های نیروهای مسلح کشور در اقصی نقاط این مرز و بوم است.

علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: لزومی ندارد که در مقابل نظام سلطه جهانی همیشه حالت تدافعی داشته باشیم بلکه در بسیاری از موارد می‌توانیم با اتکا به فرهنگ غنی خود حالت تهاجمی داشته و فرهنگ استکبار را به عقب برانیم.

محمدعلی زلفی گل با اشاره به اینکه پیش از ۸۵ ساعت از وقت دانشجویان در طول هفته خارج از ساعات آموزشی است، خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه‌ها از این فرصت برای مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند و در این راستا از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری، انجمن‌های علمی، هیئت‌های مذهبی و هسته‌های اندیشه‌ورز استفاده کنند.

در ادامه این همایش از کتاب دیپلماسی مقاومت رونمایی و تندیس همایش به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اهدا شد.

کد خبر 607594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.