از قتل عام اعضای یک خانواده توسط داماد تا ربوده شدن ۲ برادر برای ۵ هزار دلار

قتل عام اعضای یک خانواده توسط داماد، بازداشت دو مرد با ۶۵ اسلحه جنگی و شکاری، ربوده شدن دو برادر برای پنج هزار دلار، بازداشت سه مرد که به دنبال گنج بودند، بازداشت با ۱۶ میلیارد کالای قاچاق و کشف بیش از یک تن مواد افیونی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: دو روز گذشته فردی با ورود به خانه پدر زن سابق خود در یکی از مناطق شهر فردیس با شلیک گلوله پدر و مادر همسر سابق خود را به قتل می‌رساند.

وی افزود: در این حادثه دلخراش قاتل، همسر و فرزند خود را نیز هدف گلوله قرار می‌دهد که این دو نفر هم اکنون در وضعیت کما در بیمارستان به سر می‌برند. کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری آغاز کرده‌اند.

بازداشت ۲ مرد با ۶۵ اسلحه جنگی و شکاری

سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با همکاری پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی کردستان از فعالیت اعضای یک باند قاچاق سلاح درخصوص انتقال محموله‌ای از سلاح‌های جنگی و شکاری به وسیله دو دستگاه خودرو سواری به استان‌های مرکزی کشور مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از اینکه با رصد هوشمندانه خود مسیر تردد خودروهای متهمان را شناسایی کردند با اخذ دستور از مرجع قضائی به محل اعزام و طی یک عملیات منسجم و هماهنگ دو دستگاه خودروی سواری متعلق به قاچاقچیان را توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف ۴۰ قبضه سلاح کلت جنگی و ۲۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در بازرسی از خودروهای مذکور تصریح کرد: در این عملیات دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

ربوده شدن ۲ برادر برای ۵ هزار دلار

اواخر شهریورماه سال جاری، وقوع آدم‌ربایی دو برادر اهل کشور افغانستان در تهران در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس و بازپرس دادسرای امور جرایم جنایی قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی نشان داد، دو برادر که ساکن کرج بودند پس از آشنایی با یک گروه مهاجرتی در فضای مجازی برای مذاکره اولیه به تهران آمدند که در آنجا توسط افرادی به مکانی نامعلوم ربوده شدند.

بررسی‌های بیشتر تیم جنایی مشخص کرد، آدم‌ربایان پس از ربودن دو مرد جوان به مکانی نامعلوم در تهران آنها را هدف ضرب و جرح قرار دادند و فیلم شکنجه را برای اخاذی و دریافت پنج هزار دلار به خانواده دو برادر ارسال کردند.

در ادامه مشخص شد، متهمان دو برادر را تهدید به قتل کردند و ادعا کردند اگر پنج هزار دلار را دریافت نکنند آنها را آتش خواهند زد که بازپرس جنایی پرونده پس از دریافت این اطلاعات مهم به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی دستور داد تا عاملان این آدم‌ربایی را شناسایی کنند.

تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط بازپرس دادسرای امور جنایی ادامه دارد و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شده‌اند.

بازداشت ۳ مرد که به دنبال گنج بودند

سرهنگ محمد علی‌پور فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان، اظهار کرد: با گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه غیرمجاز حفاری در روستای پیلجه املش، مأموران یگان حفاظت با حکم قضائی، همکاری پلیس اطلاعات و نیروی انتظامی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت موفق شدند سه حفار غیرمجاز را به همراه یک دستگاه فلزیاب و دیگر ادوات حفاری در این منطقه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به ممنوعیت ساخت، خرید و فروش و نگهداری دستگاه فلزیاب بدون مجوز رسمی، گفت: حفاظت از میراث‌فرهنگی استان گیلان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار، به مشارکت همه شهروندان نیاز دارد.

بازداشت با ۱۶ میلیارد کالای قاچاق

سرهنگ نادر اسدالهی فرمانده پایگاه دریابانی گناوه، اظهار کرد: مرزبانان شهرستان گناوه با اشراف اطلاعاتی موفق شدند طی عملیاتی یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را در بندر ریگ شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: در بازدید از شناور توقیفی ۶۵۵۰ عدد لوازم جانبی موبایل، ۱۳۳۰ عدد پوشاک و یک هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی که فاقد مجوز قانونی بودند، کشف شد.

فرمانده پایگاه دریابانی گناوه با اشاره به دستگیری یک نفر متهم تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه را ۱۶ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

کشف بیش از یک تن مواد افیونی

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا، اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزداران سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی جالق سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به طور ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات موجود، طی دو عملیات در مرزهای جنوب شرق کشور، یک تن و ۸۹ کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف و ضبط شد.

کد خبر 607583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.