افزایش دانش‌آموزان و کمبود فضای آموزشی در گلپایگان

مدیر آموزش و پروش گلپایگان از افزایش ۲۰۰ نفری جمعیت دانش‌آموزی مدارس ابتدایی شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مهمترین مشکل آموزش این شهرستان کمبود فضا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باقر عبیری امروز _شنبه دوم مهرماه_ در آئین نواختن زنگ آغاز سال جدید تحصیلی در مدرسه امیر کبیر شهر گلپایگان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: سال جدید تحصیلی با شعار نسیم مهر رضوی، در شهرستان گلپایگان با حضور حدود ۱۷ هزار دانش‌آموز آغاز شد.

وی از افزایش ۲۰۰ نفری جمعیت دانش‌آموزی مدارس ابتدایی شهرستان در سال جدید تحصیلی خبر داد و افزود: از حدود ۱۷ هزار جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ۱۳۵۴ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی هستند.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان تصریح کرد: با توجه به کمبود ۲۰۹ معلم در مدارس شهرستان گلپایگان، این کمبود با جذب معلمان بازنشسته، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، سرباز معلم و حق تدریسی رفع شد.

عبیری با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکلات آموزش و پرورش گلپایگان کمبود فضای آموزشی به ویژه نبود مدرسه در منطقه مسکن مهر و شهرک الوند است، ادامه داد: در سال جاری با افزایش ظرفیت کلاس‌ها توانستیم دانش‌آموزان را ثبت نام کنیم اما در سال‌های آینده با کمبود فضای آموزشی مواجه خواهیم شد.

وی یادآور شد: نرخ کرایه سرویس مدارس شهرستان گلپایگان در سال جدید تحصیلی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده و سازمان حمل و نقل نیز موظف به پوشش دهی است.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید مدارس شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری فعالیت دارند.

در ادامه این مراسم محمدرضا عسگریان _فرماندار گلپایگان_ با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: مدارس با آغاز همه گیری ویروس کرونا وارد فضای مجازی و آموزش غیرحضوری شدند تا سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد، خوشبختانه در سال جدید تحصیلی شور و نشاط به مدارس برگشت و تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی، دانش‌آموزان را مورد هدف قرار داده است و والدین باید مراقب استفاده صحیح دانش‌آموزان از فضای مجازی باشند.

کد خبر 607570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.