تفاهم‌نامه راه‌اندازی باغ «ایران زاد» امضا شد

تفاهم نامه احداث اولین باغ «ایران زاد» امروز (شنبه) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و شهردار اصفهان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تفاهم نامه‌ای با موضوع همکاری و مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و مرکز تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی استان در حوزه فضای سبز و محیط زیست و برنامه اقدام احداث باغ ایران زاد (گونه‌های انحصاری در ایران) امروز _شنبه دوم مهرماه_ امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای همکاری در جهت رشد و توسعه پایدار بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان امضا شد.

حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش فضای سبز و محیط زیست شهری، کمک به حل مسائل و چالش‌های مرتبط با زوال تنوع زیستی ناشی از تغییر اقلیم و خشکسالی، افزایش آگاهی عمومی به‌ویژه دانشجویان و محققان، برگزاری نشست‌های تخصصی با رویکرد دانش بنیان در حوزه فضای سبز، انعقاد قراردادهای مشارکت، همکاری طرفین در تولید و تکثیر و توسعه گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین در ادامه امضای این تفاهم نامه. از پوستر «رویداد استارت آپی سرمایه‌گذاری در حوزه فضای سبز شهری و محیط زیست» رونمایی شد.

تفاهم‌نامه راه‌اندازی باغ «ایران زاد» امضا شد

محورهای این رویداد شامل نهاده‌ها، تغذیه گیاهی، بسترهای کشت، آفت و بیماری‌ها، طراحی ماشین‌های فضای سبز، استفاده از ربات در عملیات هرس درختان، اینترنت اشیا در فضای سبز و محیط زیست و هوشمندسازی و پیاده‌سازی روش‌های نوین آبیاری است.

این رویداد استارت آپی با همکاری شهرداری اصفهان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار در آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

کد خبر 607565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.