نام‌گذاری معابر شهری تهران به نام شهدا در راستای توجه به فرهنگ ایثار و شهادت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مهم در شهر تهران توجه ویژه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، لذا تلاش کردیم تا در دوره ششم مدیریت شهری تهران صدها معابر شهری را به نام شهدا مزین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _شنبه _دوم مهرماه_ در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور در دبیرستان دخترانه شهیده «قزوینی» در منطقه ۱۳ شهر تهران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: لازم است به یاد داشته باشیم که میهن اسلامی‌مان شهدای بسیاری را تقدیم کرده و اهتزاز پرچم کشورمان امروز باعث افتخار ما است، در برابر پرچم کشورمان مسئول هستیم؛ زیرا پرچم ایران اسلامی نشانه عظمت کشور و ملت است.

وی با اشاره به قداست پرچم جمهوری اسلامی ایران و خطاب به دانش‌آموز حاضر در این مراسم، ادامه داد: دانش‌آموزان امروز مادران فردای ایران اسلامی هستید و در آینده صاحب فرزندانی خواهید شد و باید تلاش کنید فرزندان آینده این خاک نیز برای اهتزار پرچم و حفظ قدرت کشور اسلامی جانشان را فدا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که در ابتدا دهه شصت شمسی وارد مدرسه شدم به یاد دارم که شهیدان رجایی و باهنر تازه به شهادت رسیده بودند، در آن زمان نظام آموزشی تلاش می‌کرد تا نقش این شهیدان را به عنوان الگوی مناسب به دانش‌آموزان نشان دهد، لذا تصور می‌کنم آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده و دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری متقابل آموزش و پرورش و خانواده‌ها، تصریح کرد: در این میان نباید از نقش خانواده‌های ایرانی غافل شد، خانواده‌هایی که فرزندان‌شان ابتدا در این اجتماع رشد می‌کنند و سپس در مدارس وارد اجتماع دیگری می‌شوند.

نادعلی گفت: یکی از موضوع‌های مهم در شهر تهران توجه ویژه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، لذا تلاش شد در دوره ششم مدیریت شهری تهران صدها معابر را به نام شهدا مزین کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر در دوره ششم مدیریت شهری تهران توجه ویژه به اسامی شهدا بانوان بود که در این دوره به این موضوع پرداخته شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تک تک دانش‌آموزان ایران اسلامی آرزوی سالی پر از موفقیت و همراه با دانش و علم را دارم.

به گزارش ایمنا، محمدهادی علی‌احمدی شهردار منطقه ۱۳ شهرداری تهران، پروانه شادمانی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ و سایر مدیران آموزش و پرورش در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 607547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.