طرح جدید ایرلند برای مقابله با بحران مسکن

مسئولان ایرلندی برای مقابله با بحران مسکن این کشور، طرحی را ارائه کرده‌اند که بر اساس آن زمین‌های خالی با قیمتی ارزان‎ در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت ایرلند طرح موسوم به «آماده برای ساخت» را با هدف مهار بحران مسکن در سراسر این کشور اجرا کرد. بر اساس این طرح، شهرها و شهرک‌ها این امکان را خواهند داشت که زمین‌های خالی را با قیمت کاهش یافته در بازار عرضه کنند. چالش اینجاست که افراد خریدار مجبور هستند در آنجا زندگی کنند.

در ماه اوت، تنها ۳۰۰ ملک برای اجاره در کل این کشور وجود داشت که نشان‌دهنده یک بحران چندوجهی در تمام سطوح بخش مسکن است؛ این حقیقت با تلاش دانشجویان برای اقامت در دوبلین برای سال تحصیلی بیشتر آشکار می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، دولت طرح «مسکن برای همه» را با هدف افزایش عرضه املاک و آرام کردن بازار راه اندازی کرد. این همان چیزی است که طرح «آماده برای ساخت» با ارائه املاک ارزان به بازار قصد تغییر آن را دارد.

طرح آماده برای ساخت چند پیش‌نیاز و محدودیت را برای نحوه عرضه یک ملک به بازار دارد. به عنوان مثال، زمینی که مقامات محلی می‌فروشند باید تمام مجوزهای ساختمانی، اتصالات برق و فاضلاب را داشته باشد.

طرح جدید ایرلند برای مقابله با بحران مسکن

علاوه بر این، مقامات می‌توانند هزینه آماده‌سازی ملک برای ساخت و ساز را از قیمت تخفیفی که در نهایت وارد بازار می‌شود، کسر کنند. با این حال، هر ملک فقط تا ۳۰ هزار یورو قابل تخفیف است.

با توجه به اینکه بعضی از این زمین‌ها در شهرهای پرجمعیت است، همین امر می‌تواند منجر به این شود که قیمت خرید همچنان مانعی برای بسیاری از مالکان بالقوه باشد، با توجه به اینکه پس از خرید زمین، آنها ممکن است همچنان به توسعه ملک نیاز داشته باشند.

در عین حال، زمین‌های خریداری شده از طریق طرح آماده ساخت، مالکان را ملزم به زندگی در محل می‌کند. هدف از این اقدام، محافظت از بازار در برابر سرمایه‌گذاران ثروتمند است که املاک ارزان را ربوده‌اند.

در بیانیه‌ای از سوی دولت، پیتر بورک، وزیر دولت برای برنامه‌ریزی و دولت محلی، توضیح داد که این طرح می‌تواند به پر کردن شکاف‌های موجود در بخش مسکن کمک کند و در عین حال شور و شوق مضاعفی را در سراسر محله‌ها بیفزاید.

طرح جدید ایرلند برای مقابله با بحران مسکن

کد خبر 607525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.