جمهوری اسلامی پرچم‌دار حمایت از مظلومان جهان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز جمهوری اسلامی، پرچم‌دار دفاع از حقانیت و مظلومیت مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را در جهان توسعه می‌دهد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل، امروز _شنبه دوم مهرماه_ در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با عنوان تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی در دانشگاه علم و صنعت به سخنرانی رئیس جمهور در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: وقتی رئیس‌جمهور تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را هنگام این سخنرانی بالا برد دنیای سلطه متوجه شد که باید پاسخ‌گوی جنایات خود باشد و تاوان اقدامات خود را خواهد داد.

وی ادامه داد: تقابل بین حق و باطل همیشه در تاریخ وجود داشته و برگزاری این همایش علمی احترام به گفتمان جبهه مقاومت است. تعمیق بنیه‌های علمی گفتمان مقاومت موجب گسترش مفاهیم قرآنی می‌شود

وزیر علوم تصریح کرد: هرچقدر برای تعمیق بنیه‌های علمی گفتمان مقاومت وقت بگذاریم، موجب گسترش بیشتر مفاهیم قرآنی می‌شویم و به دفاع از مظلومان جهان و مبارزه با سلطه و استکبار ستیزی کمک می‌کنیم.

زلفی‌گل گفت: دین ما حکم می‌کند از همه مظلومان دفاع کنیم و گفتمان مقاومت در این راستا است. انقلاب اسلامی نوع جدیدی از دیدگاه را در دنیا عرضه کرد که اداره جامعه براساس دین مبین اسلام بود.

وی با تقدیر از امنیت کشور افزود: امنیت ایران به پاس خون شهدا و فداکاری جانبازان و ایثارگران است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش علمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد، می‌توان استقلال کامل سیاسی داشت و نه غربی و نه شرقی بود، حکومت خود را در مرزهای خود اداره کرد و به هیچ نظامی وابسته نبود.

زلفی‌گل تصریح کرد: دین اسلام و گفتمان حقیقت حکم می‌کند از تمام مردم مظلوم دنیا و از حق دفاع کنیم؛ اگر جوهره دین و مذهب نباشد، هیچ عامل دیگری نمی‌تواند فردی را ترغیب کند که خارج از کشور خود به مقاومت برخیزد و از گفتمانی دفاع کند و آن را توسعه دهد.

وی با اشاره به جهاد تبیین و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه خاطرنشان کرد: این همایش در راستای جهاد تبیین نیز هست. باید سوالات ذهنی دانشجویان را در زمینه فرهنگ مقاومت، پاسخ دهیم. اینکه چرا باید رزمندگان در خارج از کشور جهاد کنند؟ باید با منطق به این سوالات پاسخ دهیم و اگر این‌گونه پاسخ دهیم، می‌پذیرند.

زلفی‌گل ادامه داد: بخش عمده امنیت امروز کشور برمبنای مذهب، دین و ایمان است؛ عامل اصلی انسجام و یکپارچگی اداره کشور جدای از میهن‌پرستی محوریت دین است.

وزیر علوم گفت: دفاع از حق به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود، زیرا اعتقاد داریم امام زمان (عج) با ظهور خود حاکمیت جهان را در دست می‌گیرد و عدالت در جهان را حاکم می‌کند؛ نمی‌توانیم نسبت به مستضعفان و مسلمان تحت سلطه و ستم کشورهای دیگر بی‌تفاوت باشیم.

زلفی‌گل گفت: در دنیای سیاست‌ورزی و تأمین امنیت اگر جلوی آسیب‌های امنیتی را خارج از مرزها نگیریم هزینه آن را باید چند برابر پرداخت کنیم.

وزیر علوم با اشاره به ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و دنیای سلطه با فرهنگی غنی خود مقابله کنیم. فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بیشتر و با برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود.

زلفی‌گل در پایان با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: با وجود تحریم‌های شدید دستاوردهای زیادی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: امروز این پرسش وجود دارد که چرا نظام مبادلات تجاری جهان باید تک‌قطبی باشد، دانشمندان ما حتماً می‌توانند راه‌حل‌هایی برای رهایی از نظام اقتصاد و مبادلات تجاری تک‌قطبی و تک‌ارزی ارائه دهند.

گفتنی است؛ هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با عنوان تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی امروز _شنبه دوم مهرماه_ در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 607494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.