استفاده از ماسک در مدارس و مراکز آموزشی الزامی است/ضرورت تزریق دز یادآور

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه در شرایط همه‌گیری کرونا قرار داریم، استفاده از ماسک در مدارس و مراکز آموزشی اجباری است.

به گزارش ایمنا، محسن فرهادی اظهار کرد: شرایط بیماری کرونا در کشور اجازه می‌دهد مدارس و مراکز آموزشی به صورت حضوری فعالیت کنند و به همین دلیل ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده از سوی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه خطر انتقال کرونا در محیط‌های بسته از جمله فضای آموزشی بسیار زیاد است، به معلمان توصیه می‌شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره‌ها باز شود و تا حد ممکن محصلان فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم است پرسنل مدارس و مراکز آموزشی سطوح دستگیره‌ها، نیمکت‌ها و شیرآلات بهداشتی را قبل از حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ضدعفونی و گندزدایی کنند و غربالگری دقیقی در مورد افرادی که دچار علائم کرونا حتی سرماخوردگی هستند، انجام و به منازل بازگردانده شوند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در مدارس و مراکز آموزشی اجباری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بوفه‌های مدارس نیز امسال مجاز به فعالیت هستند، لازم است هنگام حضور دانش‌آموزان در حیاط، اقلام خوراکی عرضه کنند و برداشتن ماسک در فضای باز مشکلی ندارد.

فرهادی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به سامانه ایران من متصل است و همه رانندگان سرویس‌های مدارس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند اما لازم است دانش‌آموزان هنگام حضور در سرویس‌ها شیشه‌ها را پایین بکشند و فضای آزاد تنفس کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال باید در برابر کرونا واکسینه شده باشند و اگر فاصله زمانی از آخرین تزریق واکسن در آنها گذشته است، دز یادآور را زودتر دریافت کنند. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به هشدارهای مسئولان در مورد پیشگیری و مقابله با کرونا از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان باعث مدیریت و کنترل این بیماری می‌شود تا فصل سرما را به آرامی و بدون دغدغه‌های نگران کننده ناشی از کرونا سپری کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 607486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.