ورود وزیر کشور برای رفع مشکل تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری‌ها

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی از ورود وزیر کشور، معاون عمرانی این وزارتخانه و مجمع استانداری‌های کشور برای رفع تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری‌ها خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به استناد بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بند (و) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به صورت استخدام رسمی اقدام کنند، همچنین بر اساس بخشنامه تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران که به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و همه دستگاه‌های مشمول قانون موظف هستند اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای این منظور در چهارچوب دستورالعمل مشترک سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور انجام دهند، اما برخی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اهتمام لازم را نداشته‌اند.

شهرداری‌ها از جمله این دستگاه‌ها هستند که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در آن به درستی اجرا نشده و اجرا نشدن این قانون صدای مشمولان آن را در آورده است.

به دنبال گلایه این دسته از ایثارگران، رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری‌ها به اجرای قانون برای تبدیل وضعیت ایثارگران از برگزاری نشست این فراکسیون با وزیر کشور بعد از تعطیلات مجلس در جهت رفع این مشکل خبر داد.

حسن نوروزی در این‌باره گفته است: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در شهرداری سلیقه‌ای انجام می‌شود و در حالی که معاون عمرانی وزیر کشور و مدیرکل امور شهری و شوراها در این زمینه با استاندار تهران و معاون عمرانی وی مکاتبه کرده‌اند، اما کارمندان مربوطه در کارگزینی شهرداری‌ها در این زمینه کارشکنی می‌کنند. این افراد به طور سلیقه‌ای این مصوبه را اجرا و از طریق رابطه، دوستان خود را رسمی می‌کنند اما نسبت به تبدیل وضعیت سایر ایثارگران فعال در شهرداری مماشات می‌کنند و تساهل دارند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در رابطه با این قانون، عملکرد برخی از مدیران شهری در تعدادی از استان‌ها را مثبت ارزیابی کرده و از برگزاری نشست فراکسیون ایثار و شهادت بعد از تعطیلات مجلس با وزیر کشور، معاون عمرانی این وزارتخانه و مجمع استانداری‌های کشور برای ورود آنها برای بررسی تخلف برخی از شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران نسبت به این قانون سخن به میان آورده است.

کد خبر 607475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواهر شهید IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    ضمن عرض وادب حضور اقای نوروزی خواهشمندم در خصوص ماده ۲۱ وخدمات کشوری که در سال ۸۹ تصویب شده در خصوص تعیین وضعیت ایثاگران که در هر اداره هستن در انجا مشغول شوند وما تعدا د محدودی که به صورت کارورزی به مدت ۲ سال مشغول بودیم به این امید که استخدام بشیم متاسفانه چند سال هست که منتظر اون بخشنامه هستیم حالا شامل سال ۹۹و۴۰۰ شده خواهشمندم به ما هم کمک کنید ما عده خواهر وبرادر شهید جا مانده هستیم طلب کمک داریم