سرویس‌دهی ۲۴ ساعته مترو و اتوبوس در دهه پایانی صفر

شهردار مشهد گفت: در دهه پایانی ماه صفر، سرویس‌دهی اتوبوس‌ و متروی این کلان‌شهر تا زمانی که مسافر باشد، حتی به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در حاشیه بازدید از اماکن سرویس‌دهی و خدمات‌دهی برای دهه پایانی صفر، اصلی‌ترین حوزه‌های مأموریتی مدیریت شهری را خدمات شهری و حمل‌ونقل عمومی دانست و اظهار کرد: در حمل‌ونقل عمومی، امیدواریم بتوانیم ظرفیت خطوط اتوبوس منتهی به حرم‌مطهر به‌ویژه خطوط بی‌آرتی را افزایش دهیم تا سرفاصله آن به کمتر از دو دقیقه برسد.

وی ادامه داد: با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، در روزهای شهادت و رحلت در دهه پایانی ماه صفر، به‌صورت رایگان خدمات‌دهی به زائران و مجاوران را انجام خواهیم کرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه در خط یک و دو مترو سرفاصله‌ها را کاهش می‌دهیم و در حوزه تاکسی نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم، افزود: کنترل هوشمند و نامحسوس در مسیرهای منتهی به حرم‌مطهر را نیز خواهیم داشت، همچنین سرویس‌دهی در اتوبوس و مترو تا زمانی که مسافر باشد، حتی به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی بیش از شش هزار پاکبان در این ایام، اضافه کرد: این پاکبان‌ها به صورت سه شیفت و شبانه‌روزی در خدمت مردم خواهند بود و هدف‌گذاری ما جمع‌آوری روزانه سه هزار تن زباله است که یک رکورد محسوب می‌شود.

ارجائی گفت: در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده خدمت‌رسانی است و اگر شرکت‌ها بخواهند فضایی که در اربعین برای مردم ایجاد کرده بودند را دوباره ایجاد کنند، با ناوگان اتوبوس درون‌شهری به کمک خواهیم رفت و حتی در برخی از مسیرهای کوتاه مبلغ سرویس‌دهی رایگان شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اسکان اضطراری ۷۰ هزار شب نفر را اسکان شهرداری فراهم کرده است و با کمک هلال احمر و سپاه آمادگی داریم این میزان را تا ۲۰۰ هزار نفر افزایش دهیم، همچنین اکثر پارک‌ها، کمپ‌ها، فرهنگسراها و فضاهای اداری شهرداری در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 607473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.