با انواع کانسیلر و نحوه کار آنها آشنا شوید

کسانی که تجربه بیشتری در بحث آرایش دارند و در واقع به شکل حرفه‌ای تری آرایش می‌کنند، به زاویه سازی صورت اهمیت زیادی می‌دهند و از لوازم آرایشی مختلف مناسب این کار برای برجسته کردن نقاط قوت صورت و یا سایه انداختن و کوچک کردن نقاط ضعف صورت استفاده می‌کنند.

آشنایی با لوازم مناسب برای این کار و آگاهی از نقش هرکدام از آن‌ها به شما نیز کمک خواهد کرد که بتوانید صورت را زاویه سازی کنید.

کانسیلر، یک لوازم آرایشی محبوب

در میان سایر محصولات آرایشی مرتبط با این کار، آشنایی با کانسیلر و استفاده از آن نسبت به سایرین بیشتر است. کانسیلر تقریباً تبدیل به پای ثابت لوازم آرایشی هر فردی است که به آرایش علاقه دارد و آن را انجام می‌دهد. حتی افراد مبتدی نیز از کانسیلر به عنوان یکی از محصولات محبوب خود استفاده می‌کنند. کاربردی که کانسیلر برای عموم افراد دارد، پوشاندن تیرگی‌های دور چشم و اصلاح اشتباهات آرایشی است و اغلب آن‌ها نیز از نوع خاصی از آن استفاده می‌کنند که عموماً رنگی روشن و بافتی مایع دارد. اما جالب است بدانید که این محصول به جز موارد ذکر شده انواع مختلف و کاربردهای دیگری نیز دارد.

به طور کلی می‌توان کانسیلر را به چند دسته کلی تقسیم کرد: کانسیلر مایع، کانسیلر کرمی و کانسیلر استیکی، کانسیلر مدادی و پالت کانسیلر

مورد اول رایج‌ترین نوع این محصول است که برای بسیاری از انواع پوستی مثل چرب و نرمال و حساس مناسب بوده و کار کردن با آن برای همه افراد آسان است. این نوع کانسیلرها دارای پوشش‌های متفاوت و رنگ‌های متمایز هستند.

کانسیلر کرمی و استیکی نیز کاربردی مشابه مورد اول دارد اما تنها تفاوت آن این است که بیشتر مناسب افرادی است که دارای پوستی خشک هستند.

دو مورد آخر کاربردی محدودتر داشته و تنها افراد خاصی طرفدار این مدل‌ها هستند.

به غیر از تفاوت بافت در بین کانسیلرها، کانسیلرها دارای رنگ‌های مختلفی نیز هستند که بتوان با کمک آن‌ها از این محصول برای انواع مشکلات پوستی و اصلاح بسیاری موارد استفاده کرد. در واقع نمی‌توان تصور کرد که از یک کانسیلر واحد بتوان برای تمام موارد بهره برد.

شاید تصورش مشکل باشد اما کانسیلرها بجز رنگ معمولی کرمی و نزدیک به پوست، دارای رنگ‌های زرد، نارنجی، بنفش، آبی، صورتی و سبز نیز هست. از هریک از آن‌ها می‌توان برای مشکل خاصی استفاده کرد. پوشاندن تیرگی دور چشم، حجم دادن به ناحیه‌ای خاص، پوشاندن قرمزی پوست، پوشاندن جای زخم و جوش و آکنه و موارد مشابه از جمله مشکلاتی است که می‌توان با استفاده از رنگ‌های مختلف کانسیلر آن‌ها را مخفی کرد.

در حال حاضر برندهای مختلفی با توجه به نیاز مصرف‌کننده اقدام به تولید انواع مختلفی از کانسیلر کرده‌اند. یکی از این برندها گلدن رز است که مدل‌های مختلفی از کانسیلر گلدن رز را روانه بازار کرده‌است و هر فردی با هر نوع پوست و هر مشکل پوستی، می‌تواند کانسیلر مدنظر خود را از میان آن‌ها پیدا کند.

آرایش صحیح با کانتور

هر زمان از صحبت از کانتور کردن در میان باشد، اولین چیزی که به ذهن همه ما می‌رسد، کوچک کردن یا فرم دادن به بینی است. در واقع بیشترین کاربردی که این محصول آرایشی برای ما دارد، کم کردن پهنای بینی و به اصطلاح قلمی کردن آن است. اما جالب است بدانید که به کمک استفاده از کانتور و کانسیلر می‌توان به راحتی کل صورت را لیفت کرده و تراشیده کرد و چهره‌ای زیبا و متفاوت ساخت.

اغلب افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند، کسانی هستند که آرایش حرفه‌ای انجام می‌دهند. علت استفاده محدودتر از این محصول در میان افراد مبتدی، دشوار بودن کار با آن و نا آشنا بودن با کاربردهای آن است. در واقع چالش بزرگ کار با کانتور محو نشدن خطوط مربوط به کانتور صورت است.

با انواع کانسیلر و نحوه کار آنها آشنا شوید

همان‌طور که گفته شد از کانتور برای سایه انداختن و کوچک کردن یا فرم دادن به برخی نقاط خاص صورت استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که برای هر فرمی از صورت باید اصول جداگانه‌ای از کانتور را رعایت کرد و نمی‌توان برای تمام افراد از یک سبک کانتور استفاده کرد. در اغلب موارد کانتور را روی گونه، اسخوان فک، بالای پیشانی، دو طرف بینی و زیر چانه استفاده می‌کنند و در مقابل نقاط دیگر مانند وسط پیشانی، چانه، روی استخوان بینی و نقاط مشابه را به کمک هایلایت روشن می‌کنند تا در تضاد با یک‌دیگر، صورتی زاویه دار، بی نقص و زیبا ایجاد کنند.

کانتورها نیز مانند بسیاری از دیگر محصولات، انواع مختلفی دارند اما نکته مشترک در بین آن‌ها مات بودن و رنگ تیره‌ای است که نسبت به محصولاتی چون کانسیلر و کرم پودر دارند. کانتور مدادی، پالتی، پودری و کرمی از جمله بافت‌های این محصول است که می‌توان با توجه به سبک آرایش، نوع پوست و کاربرد از هرکدام از آن‌ها استفاده کرد.

در به کارگیری این‌گونه محصولات آرایشی، مهم‌ترین نکته آشنایی با کاربرد آن‌ها، طرز کار با این محصولات و تمرین و تکرار است. اغلب افراد به این دلیل به سراغ این‌گونه محصولات نمی‌روند زیرا از نتیجه حاصل راضی نیستند اما باید بدانید که می‌توان با کمی تمرین و تکرار در نهایت نتیجه دل‌خواه خود را ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

کد خبر 607461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.