اسلامی: با گروسی دیدار می‌کنم

رییس سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه هفته جاری در راس هیئتی برای شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین پایتخت اتریش می‌شود.

به گزارش ایمنا، شصت‌وششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه هفته جاری _ چهارم مهرماه_ در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت و سخنرانی رؤسای سازمان‌های انرژی اتمی کشورهای عضو آغاز به کار می‌کند.

محمد اسلامی با اشاره به حضورش در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس گفت: همه کشورها حق دارند در صنعت و فناوری هسته‌ای فعالیت کنند و از تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همه کشورها تسهیل کند. ما متعهد به ضوابط پادمان جامع و ان پی‌تی هستیم.

وی با بیان اینکه در سخنرانی خود در این اجلاس مواضع کشور را بیان می‌کنم، اظهار کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره خواهم کرد، درباره اتهاماتی است که ناروا و پرتکرار، ۲۰ سال است علیه ایران مطرح می‌کنند. آنها ادعاهایی را درباره مکان‌هایی مطرح می‌کنند که ساختگی است و ربطی به دولت ندارد و اساساً تأسیسات (هسته‌ای) نیست و امکاناتی متعلق به مردم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اینها بر اساس اطلاعاتی که عناصر سرویس‌های جاسوسی و ضد انقلاب هر بار با یک ادبیات و شکل متفاوت پردازش می‌کنند، سعی دارند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند و این هدفشان است.

معاون رئیس‌جمهور گفت که علاوه بر سخنرانی در این اجلاس در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود بر اساس درخواست‌هایی که انجام شده است، دیدار خواهم داشت.

وی افزود: در این سفر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس دیدار می‌کنم. امیدوارم این گفت‌وگوها تسهیل‌گر باشد تا این نوع برداشت‌ها که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر پایان یابد و بر اساس روابط و مقررات روند امور تنظیم شود و از این مرحله به امید خدا عبور کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 607458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.