ارسال مواد خام پروتئینی با نظارت کامل بهداشتی به عراق در ایام اربعین

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ایام برگزاری مراسم اربعین، محصولات خام پروتئینی با نظارت کامل بهداشتی و شرعی توسط این سازمان در سلامت کامل به مرزهای مشترک ایران و عراق ارسال شد.

امین اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ارسال محصولات پروتئینی در ایام اربعین ۱۴۰۱ به کشور عراق، اظهار کرد: هر چیزی که به عراق ارسال شد، نذورات مردمی برای مراسم اربعین حسینی بوده است.

وی افزود: همه محصولات پروتئینی که شامل گوشت و مرغ می‌شود، توسط مسئولان فنی کشتارگاه‌ها، مورد نظارت بهداشتی قرار گرفته است؛ همچنین نظارت شرعی توسط نمایندگان مقام معظم رهبری در سازمان دامپزشکی انجام شده است تا گوشت ارسالی حلال و کاملاً بهداشتی باشد.

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر انجام نظارت شرعی و بهداشتی بر گوشت و مرغ‌های ارسالی به عراق در کشتارگاه‌ها، گفت: مسئولیت رسیدن این محصولات تا مرز ایران برعهده سازمان دامپزشکی ایران و پس از آن بر عهده کشور عراق است.

اسدی اضافه کرد: محصولات کشتار شده با رعایت زنجیره سلامت از کشتارگاه‌های مجاز و گواهی حمل صادر شده بهداشتی توسط ناظران بهداشتی تا مرزهای مشترک ایران و عراق منتقل شد. می‌توان گفت زنجیره سرد در حمل و تازگی، سلامت و شرعی بودن گوشت تا مرز ایران و عراق تضمین شد.

وی تصریح کرد: خودروهای سردخانه‌دار سازمان دامپزشکی نیز از ادارات کل این سازمان به مرزها اعزام شد.

کد خبر 607407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.