نقش عربستان سعودی در پشت پرده اغتشاشات

یک کارشناس مسائل بین‌الملل فضای مجازی، ‌شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و پشتیبانی تسلیحاتی از مجموعه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب را سه ابزار مورد استفاده دشمنان برای ایجاد درگیری و آشوب در داخل کشور دانست و گفت: نخستین گام برای پیشگیری از نقشه‌های دشمنان قانونمند کردن فضای مجازی است.

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نقش عوامل سعودی و داعش در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: سال گذشته بن سلمان تهدید کرد که درگیری و جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند، در آن زمان این تهدید جدی گرفته نشد اما در یکی دو روز گذشته یکی از نظامیان ارشد رژیم سعودی در مصاحبه‌ای تلویزیونی به شکل رسمی اعلام کرد که وعده کشاندن درگیری‌ها به داخل ایران با فاصله کمتر از یک سال عملی شد.

وی درباره ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد درگیری در کشور افزود: نخستین ابزار فضای مجازی است که بخش زیادی از داده‌های فضای مجازی ما به ویژه در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام داده‌هایی است که از مرکز جنگ روانی سعودی‌ها به نام مرکز اعتدال در ریاض تولید و در فضای مجازی منتشر شد و چنین آشوب‌هایی را به دنبال داشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل دومین ابزار سعودی‌ها برای ایجاد خشونت و درگیری در کشور ما گفت: شبکه‌های تلویزیونی بیگانه و در رأس آنها تلویزیون ایران اینترنشنال تلاش جدی و سازمان یافته‌ای برای سوق دادن جامعه به ویژه نسل جوان به سمت درگیری‌ها انجام داد.

وی سومین رکن جنگ روانی بر ضد کشور را پشتیبانی تسلیحاتی از مجموعه‌های تروریستی تجزیه‌طلب، مجموعه‌های تروریستی کرد و سازمان مجاهدین خلق از طریق ارسال اسلحه و امکانات نظامی برای افزایش خشونت این درگیری‌ها دانست و یادآور شد: سعودی‌ها از این سه عامل برای کشاندن درگیری‌ها به داخل ایران و به تعبیر خودشان ایجاد آشوب و تنش در داخل کشور استفاده کردند.

فضای مجازی باید قانونمند باشد

کوشکی درباره راهکارهای پیشگیری از این جریان و درگیری‌ها اظهار کرد: نخستین گام برای پیشگیری از نقشه‌های رژیم سعودی و بلکه صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که چنین طرح‌هایی را دنبال می‌کنند، قانونمند کردن فضای مجازی است و به نظر می‌رسد که سامان‌دهی این فضا از وضعیت رهاشدگی و بدون قانون کنونی می‌تواند بخش زیادی از توطئه‌های بیگانه را خنثی کند.

وی با اشاره به تهیه بخش زیادی از داده‌های فضای مجازی توسط یک مثلث فکری گفت: مرکز اعتدال وابسته به رژیم سعودی، مرکز جنگ روانی ارتش اسرائیل بر ضد ایران و پایگاه منافقان در تیرانا سه ضلع تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و تلگرام به شمار می‌آیند بنابراین لازم است که فضای مجازی ما قانونمند و تابع حاکمیت باشد تا شاهد چنین حرکت‌هایی نباشیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل دومین راهکار پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را افزایش اتکای مردم به رسانه‌های داخلی بیان کرد و ادامه داد: رسانه‌های داخلی باید بتوانند اعتماد مردم را جذب کنند تا کمتر سراغ شبکه‌های نفرت افزای بیگانه بروند و سومین راهکار نیز محکم‌تر کردن حلقه‌های امنیتی مرزها است تا کمتر شاهد نفوذ گروه‌های تروریستی و بحث قاچاق اسلحه به داخل کشور باشیم همچنین آموزش و ارائه داده‌های دقیق و درست از طریق رسانه‌های داخلی به نسل جوان نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

کد خبر 607401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.