صنعت کشور به نوسازی نیاز دارد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: نوسازی و به‌روزرسانی صنایع، اولویتی بسیار مهم بوده که نهادهایی ازجمله تأمین اجتماعی و بانک مرکزی باید همراهی کنند تا صاحبان صنایع نسبت به نوسازی یا به‌روزرسانی واحد خود اقدام کنند.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی چند سال اخیر با تشدید شدن تحریم‌ها نتوانستیم از واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته بهره‌مند شویم، درصورتی‌که هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر به‌روز بودن دستگاه‌ها عقب هستیم.

وی اضافه کرد: شرایط تحریم در مواردی باعث شده تا ماشین‌آلات در داخل کشور تولید شود، به‌طوری‌که بعضی از آن‌ها از مرحله مهندسی معکوس نیز گذشته‌اند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه این نوسازی به اصلاح ساختار و اختصاص تسهیلات نیازمند است، خاطرنشان کرد: نوسازی و به‌روزرسانی صنایع اولویتی بسیار مهم بوده که نهادهایی از جمله تأمین اجتماعی و بانک مرکزی باید همراهی کنند تا صاحبان صنایع نسبت به نوسازی و یا به‌روزرسانی واحد خود اقدام کنند.

با بالا رفتن قیمت تمام شده، امکان رقابت نداریم‌

سهل‌آبادی با بیان اینکه اگر قیمت تمام شده محصولی افزایش پیدا کند، امکان رقابت نیز تا حدودی از دست می‌رود، گفت: یکی از راه‌های رقابت و پیدا کردن بازار برای یک تولیدکننده آن است که دستگاه و ماشین‌آلات، پیشرفته و به‌روز باشد.

وی ادامه می‌دهد: درحال‌حاضر تولیدکنندگان داخلی به موضوع بهره‌وری و تحقیق و توسعه نگاه ویژه‌ای دارند و مانند گذشته این موضوع نادیده گرفته نمی‌شود؛ برای مثال بیشتر تولیدکنندگان در صنعت نساجی به دنبال این هستند که با واردات ماشین‌آلات جدید عقب‌ماندگی در استفاده از تکنولوژی روز دنیا به حداقل میزان ممکن برسد.

ماشین‌سازان قوی در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ماشین‌سازان قوی در کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ماشین آلات صنعت ریخته‌گری و سنگ‌بری حتی بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی آن‌ها در کشور تولید می‌شود.

سهل‌آبادی تصریح کرد: بسیاری از ماشین‌آلاتی که در داخل کشور تولید می‌شود، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی امکان عرضه را دارد و این باعث شده تا دستگاه‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود به کشورهای اروپایی نیز صادر شود.

کد خبر 607373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.