آیا وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در مشهد محقق می‌شود؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن خود را در کنار دولت می‌داند؛ لذا به سهم خود باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنیم، تاکنون نیز گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در صنعت ساختمان‌سازی دچار رکود شده‌ایم، اظهار کرد: قوانین حوزه مسکن باید موجب تسهیل در تولید مسکن شود، اما با قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شرایط دشوارتر شده است و رکود و افزایش قیمت در صنعت ساختمان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۵ آمده است که بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده سازمان نظام مهندسی استان انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن خود را در کنار دولت می‌داند، اضافه کرد: به سهم خود باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنیم، تاکنون گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

وی در خصوص لزوم مشارکت شهروندان در امور شهری، خاطرنشان کرد: دولت باید از تصدی‌گری در امور مختلف پرهیز کند، زیرا اگر امور مردمی شود، می‌توان به موفقیت آن امیدوار بود، همچنین باید نهادهای حاکمیتی نقش تسهیل‌گری داشته باشند.

حاجی‌بگلو با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در شهر، تاکید کرد: در حال حاضر در مشهد ۳۵ هزار رأی قلع اجرا نشده داریم و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها راه را برای ساخت‌وساز خلاف قانون هموار می‌کند، چراکه سازندگان خلاف ضابطه به عنوان متخلف شناخته شده‌اند و هیچ‌گونه برخوردی با آن‌ها در قانون پیش‌بینی نشده است.

کد خبر 607364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.