نبود شبکه فاضلاب در مسکن مهر به بحران تبدیل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای رفع معضل فاضلاب مسکن مهر گفت: شهر گلپایگان فاضلاب شهری ندارد و نبود آن در منطقه مسکن مهر به بحران تبدیل شده است.

سیدمحمدحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای دوره ششم شهر گلپایگان، طی یک ساله گذشته به‌رغم مشکلات زیاد، با تمام توان توانسته بعضی از معضلات شهری را برطرف کند و برای رفع مشکلات پیش‌رو برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به نحوه برقراری ارتباط شورای اسلامی شهر گلپایگان با شهروندان این شهر در یکسال گذشته، تصریح کرد: روزهای یکشنبه هر هفته برای ملاقات مردمی شورای اسلامی شهر گلپایگان در نظر گرفته شده است که طی یک سال گذشته ۴۳ جلسه ملاقات مردمی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان ادامه داد: علاوه بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار و معاونان شهرداری از محلات مختلف شهر بازدید داشته‌اند، طی یک سال گذشته از ۱۳ محله‌های حاشیه شهر نیز بازدیدهایی انجام شد و از نزدیک در جریان مشکلات شهری محلات قرار گرفتیم، زیرا معتقدیم بازدیدهای میدانی به تصمیمات شورای اسلامی شهر در زمان بودجه‌نویسی کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از محلات شهر، مشکلات مربوط به شهرداری در کمترین زمان ممکن برطرف شده است و در راستای رفع بعضی از مشکلات شهری، پیگیری‌های لازم را از طریق فرمانداری انجام دادیم.

علوی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۳۴ جلسه در شورای اسلامی شهر گلپایگان برگزار شد ۱۴۴ مصوبه به تصویب رسید، گفت: با توجه به اینکه بوستان‌های شهر گلپایگان بدون نام بود، پروژه نامگذاری بوستان‌ها در دستور کار شورای دوره ششم شهر قرار گرفت؛ به‌طوری که در حال حاضر بوستان بدون نام در این شهر وجود ندارد، البته در سال جاری سه بوستان در محلات مختلف شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر گلپایگان در اجرای طرح ساماندهی کوچه مسجد حاجی، اظهار کرد: چند گروه کور در رفع معضلات شهری وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده سعی کردیم به نتیجه برسد؛ یکی از این مشکلات بزرگ توافق با ورثه بیگدلی برای تملک زمین در کوچه مسجد حاجی بود که پس از آزادسازی، پروژه پارکینگ در این کوچه احداث خواهد شد.

جابه‌جایی ۹ تیر برق مزاحم تا پایان امسال

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: در شهر گلپایگان موزه مردم‌شناسی نداریم؛ لذا با توجه به اینکه شهرداری در سال‌های گذشته بازسازی و مرمت حمام آحسین را انجام داده است تا به موزه مردم‌شناسی تبدیل شود، در یک سال گذشته دو مرحله فراخوان مزایده برای تحقق این هدف انجام شد، اما مورد استقبال قرار نگرفت که امیدوارم مرحله سوم مزایده موفقیت‌آمیز باشد و موزه راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به تصمیمات شورای اسلامی شهر گلپایگان در ارتباط با نرخ‌گذاری سرویس مدارس، تصریح کرد: برای تعیین نرخ به گونه‌ای تصمیم‌گیری شده است که برای رانندگان صرفه اقتصادی داشته باشد و امکان پرداخت مبالغ در توان خانواده‌ها باشد که مصوبه لازم از فرمانداری دریافت شده است.

علوی در خصوص عملیات آزادسازی خیابان آیت‌الله خوانساری، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های معوق شهر، آزادسازی دو طرف خیابان آیت‌الله خوانساری در حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ولی‌عصر (عج) بود که با پیگیری‌های انجام شده، در حال حاضر تمام املاک در مسیر سمت راست خیابان آیت‌الله خوانساری آزادسازی شده است و شورای اسلامی شهر گلپایگان در نظر دارد برای آزادسازی سمت چپ این خیابان نیز با مالکان به توافق برسد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات وجود تیرهای چراغ برق مزاحم در سطح شهر گلپایگان است که در این زمینه با پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری و انجام مذاکره با اداره برق شهرستان مقرر شده است تا پایان سال جاری جابه‌جایی ۹ تیر چراغ برق مزاحم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای رفع معضل فاضلاب مسکن مهر، تصریح کرد: شهر گلپایگان فاضلاب شهری ندارد و نبود آن در منطقه مسکن مهر به بحران تبدیل شده است، لذا در این خصوص با معاونت آبفای استان جلساتی برگزار کردیم، البته در این راستا قوانین دست و پاگیر وجود دارد که قرار است اداره راه و شهرسازی زمینی تحویل شرکت آب و فاضلاب شهرستان بدهد و سپس طی یک قرارداد طولانی‌مدت زمین تحویل شهرداری شود که در حال حاضر موضوع جانمایی زمین در دستور کار است و پس از تعیین مکان مشخص و تخصیص بودجه از محل اعتبارات ریاست‌جمهوری پروژه آغاز خواهد شد.

کد خبر 607350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.