اعمال قانون سختگیرانه مقابله با جرایم مبتنی بر چاقو در شهر آلمانی

مدیران ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان قرار است با اعمال قانون جدید و سختگیرانه، جرایم ناشی از به‌کارگیری چاقو را در شهرهایی مانند اشتوتگارت، فرایبورگ و مانهایم کاهش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروز مقامات ایالت بادن-وورتمبرگ قانون جدیدی را اعلام کردند که به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد مناطق عاری از سلاح ایجاد کنند. این قانون برای اولین بار در ابتدای سپتامبر به عنوان راهی برای کاهش جرایم با چاقو در این ایالت پیشنهاد شد.

این قانون عمدتاً در مورد انواع مختلف چاقو اعمال می‌شود. با این حال، شهرها نمی‌توانند این ممنوعیت را بدون هیچ مبنایی اعمال کنند بلکه فقط می‌توانند از آن در فضاهایی که افراد زیادی جمع می‌شوند یا در مناطقی استفاده کنند که «نقطه داغ جنایت با چاقو» تلقی می‌شود؛ این نام گذاری‌ها می‌تواند از طریق تجزیه و تحلیل جرم توسط ادارات پلیس محلی اعمال شود.

بر اساس داده‌های ایالت بادن-وورتمبرگ، سال گذشته حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ جنایت خشونت‌آمیز با چاقو در این ایالت رخ داده است که ۲۴ مورد از آنها منجر به مرگ شده است. علاوه بر این، ۴۰ درصد از تمام جرایم تهاجمی، سرقت و آسیب فیزیکی در فضاهای عمومی اتفاق می‌افتد.

در عین حال، جرایم خشونت‌آمیز مربوط به چاقو در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. تنها هزار مورد آسیب جدی یا خطرناک بدنی، ۳۴۰ مورد زورگیری یا سرقت، ۱۴۱ مورد اقدام به کشتن و قتل غیرعمد گزارش شده است.

مقامات اشتوتگارت از اولین کسانی هستند که به این سیاست علاقه نشان دادند. سایر شهرهای بزرگ‌تر در بادن-وورتمبرگ که مایل به اجرای این ممنوعیت هستند شامل مانهایم و فرایبورگ می‌شود.

این ممنوعیت از حمل چاقوهایی با تیغه ثابت یا قابل قفل بیش از چهار سانتی متر جلوگیری می‌کند و متخلفان می‌توانند تا ۱۰۰ هزار یورو جریمه شوند. شورای شهر در نهایت در مورد مناطق و همچنین ساعات اعمال قانون تصمیم می‌گیرد.

اعمال قانون سختگیرانه مقابله با جرایم مبتنی بر چاقو در شهر آلمانی

کد خبر 607303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.