دعوت آمریکایی‌ها از تیم ملی کشتی ایران!

در بسته خبری این‌ هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان، با اشاره به دعوت آمریکایی‌ها از ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: آمریکایی‌ها باید به همه اعضای تیم ویزا بدهند و اعلام کردم اگر حتی به یک نفر ویزا ندهند، ما در جام جهانی شرکت نمی‌کنیم.

* طبق اعلام سایت ترنسفر مارکت رونالدو و طارمی با یکدیگر هم ارزش شدند. هر دوی این بازیکنان اکنون ۲۰ میلیون یورو ارزش دارند. رونالدو دوران خوبی را سپری نمی‌کند، او که به دنبال جدایی از منچستر یونایند بود پیشنهاد قابل توجه و جدی‌ای از تیم دلخواهش دریافت نکرده است.

* سایت بلیچر ریپورت در گزارشی به معرفی پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال ۲۰۲۲ میلادی پرداخت. امباپه طبق آمار این گزارش سالیانه ۱۲۵ میلیون یورو درآمد دارد. کریستیانو رونالدو ۱۱۳ میلیون یورو در رده دوم ایستاد. لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن هم با درآمد ۱۱۰ میلیون یورویی در رده سوم پردرآمدترین‌های دنیا قرار گرفت.

* تیم ملی دانشجویان ایران در آخرین دور رقابت‌های شطرنج دانشجویان جهان در بلژیک ۱.۵ امتیاز ارزشمند کسب کرد و با ۱۹ امتیاز قهرمان رقابت‌ها شد تیم‌های لهستان با ۱۸.۵ و آلمان با ۱۷ امتیاز دوم و سوم شدند.

* هونگ سونگ هو سرمربی کره‌ای هدایت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان را برعهده گرفت. قرارداد وی ۶ ماهه است و در صورت توافق طرفین این قرارداد تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمدید خواهد شد..

* با حکم داوود پرهیزکار سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، سعید قاسمی به عنوان معاونت مرکز ملی فوتبال انتخاب شد.

* در رقابت‌های دو و میدانی گرندپری، تیم ملی کشورمان در بخش جانبازان و معلولین موفق به کسب ۱۵ مدال (۷ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز) شد. در پایان تیم ملی کشورمان در مجموع دو بخش جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان با کسب ۲۶ مدال رنگارنگ در رده دوم ایستاد و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را در بین ۴۵ کشور از آن خود کرد.

* شیرین رضایی از شمشیربازان سابق ایران با حکم فضل اله باقرزاده سرپرست فدراسیون، به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون شمشیربازی منصوب شد. رضایی مربی و داور بین‌المللی شمشیربازی و هم چنین عضو کمیسیون بانوان کنفدراسیون شمشیربازی آسیا است.

* رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهاندر شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید تا با ۱۵۰ امتیاز پائین‌تر از آمریکای ۱۹۸ امتیازی نایب قهرمان شود.

* یوفا اعلام کرد که تیم فوتبال روسیه از بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۴ حذف شد. یوفا دلیل این موضوع را ادامه داشتن جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرد. روسیه پیشتر از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و المپیک توکیو کنار رفته بود.

* سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر اعلام کرد که هفته دوازدهم این مسابقات روز ١٣ آبان سال جاری برگزار می‌شود. حساس‌ترین مسابقه هفته دوازدهم نود و نهمین شهرآورد پایتخت بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال است که قرار است تا روز ١٣ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

* پنجمین مرحله مسابقات آزاد تپانچه بانوان گرامیداشت شهید علیرضا شمسی‌پور روز گذشته پنجشنبه، سی و یکم شهریور در سالن ۸۰ خط مجموعه تیراندازی استادیوم آزادی برگزار شد. در فینال این مسابقات زینب طوماری با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ رستمیان را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد. هانیه رستمیان و سامیه یاسی نیز دوم و سوم شدند.

کد خبر 607235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.