چالش‌های اقتصادی و بودجه از مشکلات اساسی استان کرمانشاه است

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: در سطح کلان مشکلات مربوط به امور زیربنایی و تولیدی، مشکلات اجتماعی-فرهنگی، چالش‌های اقتصادی و بحث بودجه از جمله مشکلات اساسی استان کرمانشاه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، کامران ملکی با اشاره به مشکلات این استان، اظهار کرد: بیکاری در استان کرمانشاه بیداد می‌کند و این استان در صدر بیکاری کشور قرار دارد و راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای وضعیت مناسبی حداقل برای چهار شهرستان استان کرمانشاه ندارد.

وی ادامه داد: بحث اعتیاد در استان کرمانشاه جدی و زمینه‌ساز تورم و بیکاری بوده و طلاق و آسیب‌های اجتماعی مشکلات متعددی ایجاد کرده است. همچنین مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی نیز وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه زیبنده نیست.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از زمینه‌های رشد استان می‌تواند صنعت گردشگری باشد. استان کرمانشاه استعدادهای تاریخی، طبیعی، زیارتی‌–‌مذهبی و انسانی فراوانی دارد که ناشناخته باقی مانده است. از این استعدادها می‌توان در جذب گردشگر و کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی بهره گرفت.

وی تصریح کرد: در سطح کلان، مشکلات مربوط به امور زیربنایی و تولیدی، مشکلات اجتماعی-فرهنگی، چالش‌های اقتصادی و بحث بودجه مشکلات اساسی استان کرمانشاه است.

ملکی با بیان اینکه مشکلات مواصلاتی و جاده‌ای، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و ضعف در سیستم دفع فاضلاب شهری از دیگر مشکلات اساسی استان است، اضافه کرد: رفع اساسی این مشکلات مطالبه شهروندان این استان است که برنامه‌ریزی دقیق، بودجه مناسب و اقدام عاجل و جهادی می‌خواهد.

کد خبر 607165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.