قرارگاه اربعین تا ۵ مهرماه به زائران ایرانی و غیرایرانی خدمت می‌کند

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: قرارگاه مردمی اربعین از یازدهم شهریورماه در صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپا شده و تا پنجم مهرماه مشغول خدمت‌رسانی‌ به زائران ایرانی و غیرایرانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر قم، نرجس نیازمند با اشاره ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات به زوار اربعینی در استان قم، اظهار کرد: خادمان قرارگاه مردمی اربعین برای پنجمین سال متوالی از یازدهم شهریورماه به مدت ۲۵ روز متوالی پذیرایی زائران اربعین حسینی از سراسر ایران و اقصی نقاط جهان هستند.

وی ادامه داد: تشکیل غرفه‌های فرهنگی مانند پاسخگویی به شبهات، کودک و نوجوان، ظهور، شهدا، کتاب و اربعین و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله خدمات قرارگاه در ایام اربعین به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم اخلاص و گمنامی را از ویژگی‌های خاص قرارگاه مردمی اربعین دانست و گفت: خادمان این قرارگاه به‌رغم میل و توانایی حضور در آئین پیاده‌روی و حضور در عتبات عالیات، ترجیح دادند تا با حضور در این قرارگاه در خدمت زائران اربعین حسینی باشند.

وی تصریح کرد: فعالیت جهادی ویژگی دیگر قرارگاه مردمی اربعین بود، طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و محدودیت ناشی از آن، قرارگاه مردمی اربعین به‌صورت محدودتری در خدمت زائران بود، اما از امسال و با مدیریت نسبی این بیماری، شاهد فعالیت افزون بر ۴۵۰۰ خادم به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین هستیم.

نیازمند افزود: با وجود اینکه رویکرد و رسالت این قرارگاه مردمی است، اما لازم بوده تا دستگاه‌های متولی نیز به رسالت‌های اجتماعی و دینی خود در ارتقای زیرساخت‌ها و روند خدمات‌رسانی‌ها عمل کنند.

وی اضافه کرد: خادمان قرارگاه مردمی اربعین جهادگران واقعی هستند، قرارگاه مردمی اربعین از یازدهم شهریورماه در صحن امام حسن عسکری (ع) مسجد مقدس جمکران برپاشده و تا پنج مهرماه مشغول خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیرایرانی است.

کد خبر 607162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.