مسکن مهم‌ترین دغدغه کارگران است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر مشکلات متعددی که قشر کارگری استان و کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: مشکل مسکن از مسائل عمده این قشر تلاشگر است که دولت‌ها و حاکمیت‌ها باید در این راستا اقدامی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه_ در نشست خبری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان اظهار کرد: صدور کارت کارفرمایی از حدود ۱۰ سال گذشته در دستور کار خانه صنعت و معدن استان قرار گرفت، این کارت به نوعی ضمانت برای کارفرمایان محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور صدور کارت کارفرمایی جلسات رایزنی و هماهنگی متعددی با نهادهای حقوقی و قضائی استان انجام شد تا کارت کارفرمایی، کارایی لازم را در محافل حقوقی و اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: اعتبار کارت‌های کارفرمایی که از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود یک ساله بوده و برای تمدید آن حتماً باید در واحد تولیدی فعالیتی جدید رقم بخورد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر مشکلات متعددی که قشر کارگری استان و کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: مشکل مسکن از مسائل عمده این قشر تلاشگر است که دولت‌ها و حاکمیت‌ها باید در این راستا اقدامی جدی داشته باشند.

سهل‌آبادی افزود: در میان تورم و مباحث فشار اقتصادی، بیشترین قشری که آسیب‌پذیر بوده، قشر حقوق‌بگیر از نوع کارمندی و کارگری هستند، لذا باید دولت‌ها به لحاظ وضعیت روزانه توجهی خاص به این اقشار جامعه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً بدون توجه به کارگران، نمی‌توان انتظار وضعیت بهبود در عرصه تولید و کار را داشت، بنابراین یکی از مهم‌ترین سیاست‌های خانه صنعت، معدن و تجارت توجه به این ابعاد تولید است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که در پیشبرد چرخ دنده‌های صنعت و تولید کشور بسیار مؤثر بوده‌اند، خاطرنشان کرد: معتقدیم که جامعه استانی و کشوری باید نتیجه تلاش‌های کارگران و کارفرمایان کارآفرین استان را ببینند.

سهل‌آبادی اظهار کرد: بر این اساس از حدود یکسال گذشته تصمیم گرفته شد که کارتی با نام کارت "کارفرمای سرآمد" برای استان اصفهان تعیین و تعریف شود، لذا ساختارها و ضوابط آن با دقت تعریف شد.

وی ادامه داد: هدف از تعریف کارت کارفرمای سرآمد، درجه دادن به کارفرمایان موفق است تا کارفرمایان در طول سال‌ها فعالیت از جایگاه حقوقی ویژه‌ای برخوردار شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه افرادی که صاحب کارت سرآمد می‌شوند باید حداقل سه سال به صورت متوالی دارای کارت زرین باشند، تصریح کرد: کارت زرین هم به کارفرمایی اعطا می‌شود که حداقل با ۵۰ کارگر به مدت ۱۰ سال کارکرده و قرار داشته باشد.

اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان برگزار می‌شود

سهل‌آبادی با اشاره به برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمد استان اصفهان در تاریخ سیزدهم مهرماه در سالن سیتی سنتر برای معرفی ۹ نفر از کارفرمایان سرآمد برگزیده شده در ارزیابی هیئت داوران، اظهار کرد: دارا بودن پروانه بهره‌برداری، تعداد نیروی کار مناسب، ارائه مدارک بهره‌وری، کنترل کیفی مستمر، عدم تخلف در زمینه‌های مختلف استاندارد، عضویت در اتاق بازرگانی، نداشتن دعوای کارگری، حافظ محیط و توجه به سلامت روان کارکنان از جمله شاخصه‌های ارزیابی کارفرمایان ثبت نامی در فراخوان تعیین کارفرمای سرآمد است.

وی اضافه کرد: شاخص‌های دیگری نیز از سوی هیئت داوران برای تعیین کارفرمای سرآمد نیز همچون استفاده از فناوری‌های نوین و روز، مسئولیت اجتماعی و بهره‌مندی از تحقیقات مدنظر بوده است. فراخوان شرکت و ثبت نام کارفرمایان برای تعیین کارفرمای سرآمد، فراخوانی عمومی بوده و تمام واحدهای تولیدی و صنعتی استان را شامل می‌شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: کارفرمایان سرآمدی که امروز انتخاب شده‌اند از کل استان بوده و در انتخاب و سنجش کارفرمای سرآمد نهایت دقت و توجه شده است تا حق کسی ضایع نشود.

در ادامه نشست، محمود فرمانی، مدیرکل استاندارد استان اظهار کرد: امکان شرکت همه شرکت‌ها، واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و حتی کشاورزی عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان در این فراخوان وجود داشته است.

وی با بیان اینکه قدردانی از تلاش‌ها و موفقیت‌ها از جمله فضائل اخلاقی است که این امر باید در عرصه تولید و کارگری با توجه به شعار سال، بیشتری محقق شود، یادآور شد: برگزاری اولین همایش معرفی کارفرمای سرآمدی رسالتی در این مسیر بوده و تلاش شده که این سرآمدی در همه ابعاد مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان در توضیح چینش هیئت داوران برای تعیین کارفرمای سرآمد خاطرنشان کرد: در این هیئت، شخصیت‌هایی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، خانه صنعت، معدن و تجارت، دستگاه قضائی، نمایندگانی از هیئت علمی و کارآفرینان حضور داشته‌اند.

کد خبر 607159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.